Fandom

Tomb Raider Wiki

Władimir

Przekierowano z Vladimir

434strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Władimir – mieszkaniec wyspy Yamatai, trzeciorzędny antagonista w grze Tomb Raider z 2013 roku. Członek Bractwa Solraii i jeden z poruczników Mathiasa, dowodzący grubą szabrowników w wiosce w górach.

Biografia Edytuj

Pochodzi z Rosji. Jest brutalnym szabrownikiem, dowodzącym jednym z oddziałów wyłapujących ocalałych ze statków rozbijających się na plaży i mającym tendencje do zabijania swoich współbraci.

Kiedy Lara Croft trafia na wyspę i wędruje po niej z Jamesem Whitmanem, wpada na Władimira, który sprawia wrażenie niegroźnego. Whitman decyduje się opuścić broń zgodnie z jego rozkazem, żeby uniknąć kłopotów. Lara opiera się jednak i zostaje związana przez Rosjanina, a następnie zaprowadzona do obozu wraz z innymi więźniami. W obozie dochodzi do próby ucieczki, wobec czego Władimir rozkazuje zastrzelenie wszystkich więźniów. W powstałym zamieszaniu Larze udaje się uciec, ale zostaje znaleziona przez Władimira. Ten chwyta ją i napastuje, ta jednak gryzie go w ucho, a następnie bierze jego pistolet i zabija go.

Ciekawostki Edytuj

  • W grze kilkakrotnie wspomniane zostaje, że jego braćmi są trzej inni Rosjanie – Nikołaj, Dmitrij i Borys. Biorąc pod uwagę, że wszyscy Solarii zwracają się do siebie per „bracie”, nie wiadomo, czy mężczyźni są ze sobą spokrewnieni, mając jednak na uwadze, że są ze sobą w zażyłych stosunkach, jest to prawdopodobne.
  • Napastując Larę, wspomina, że jest ona śliczna jak jego siostra, co może wskazywać, że utrzymywał z nią kazirodcze stosunki. Biorąc pod uwagę jego brutalną naturę, najprawdopodobniej ją gwałcił. Z drugiej strony, po „próbie wartości”, której poddawani byli Solarii, mógł postradać zmysły i wymyślić sobie, że miał siostrę.
  • Scena, w której Władimir napastuje Larę, stała się przedmiotem kontrowersji po premierze jednego ze zwiastunów gry, który sugerował, że chce on zgwałcić dziewczynę. W jednym z wywiadów Rhianna Pratchett wyjaśniła, że scena miała służyć ukazaniu przemiany Lary, a nie samej napaści. W ostatecznej wersji gry Władimir zabija Larę, dusząc ją, jeżeli tej nie uda się odebrać mu pistoletu.
  • Jest pierwszym człowiekiem zabitym przez Larę w linii czasowej ocalałej.
  • Jest jedynym z czwórki Rosjan, który posługuje się zarówno językiem rosyjskim, jak i angielskim.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki