Fandom

Tomb Raider Wiki

Tomb Raider nr.23

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Tomb Raider: Komiks

Tomb Raider Preview
Tomb Raider nr.0
Tomb Raider nr.1/2
Tomb Raider nr.1
Tomb Raider nr.2
Tomb Raider nr.3
Tomb Raider nr.4
Tomb Raider nr.5
Tomb Raider nr.6
Tomb Raider nr.7
Tomb Raider nr.8
Tomb Raider nr.9
Tomb Raider nr.10
Tomb Raider nr.11
Tomb Raider nr.12
Tomb Raider nr.13
Tomb Raider nr.14
Tomb Raider nr.15
Tomb Raider nr.16
Tomb Raider nr.17
Tomb Raider nr.18
Tomb Raider nr.19
Tomb Raider nr.20
Tomb Raider nr.21
Tomb Raider nr.22
Tomb Raider nr.23
Tomb Raider nr.24
Tomb Raider nr.25
Tomb Raider nr.26
Tomb Raider nr.27
Tomb Raider nr.28
Tomb Raider nr.29
Tomb Raider nr.30
Tomb Raider nr.31
Tomb Raider nr.32
Tomb Raider nr.33
Tomb Raider nr.34
Tomb Raider nr.35
Tomb Raider nr.36
Tomb Raider nr.37
Tomb Raider nr.38
Tomb Raider nr.39
Tomb Raider nr.40
Tomb Raider nr.41
Tomb Raider nr.42
Tomb Raider nr.43
Tomb Raider nr.44
Tomb Raider nr.45
Tomb Raider nr.46
Tomb Raider nr.47
Tomb Raider nr.48
Tomb Raider nr.49
Tomb Raider nr.50

Tr23big.jpg
Tomb Raider #23 - The Trap (3/3)

Scenariusz: John Ney Rieber
Szkic: Randy Green
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 31 lipca 2002

Widzimy mężczyznę uwiązanego na łańcuchu jak na smyczy, który zapowiada przyjście Lary swemu panu. Nadmienia, że zwariowała gdyż rozmawia z czaszką. W tym miejscu następują mgliste wyjaśnienia na temat tego, że Lara minęła trzecią Mandalę nie posiadając pozostałych dwóch i nie biorąc ze sobą w drogę Tygrysa, co uniemożliwia jej dalszą wędrówkę. Mężczyzna zostaje uwolniony z uwięzi, tak aby mógł wyjść Larze na spotkanie. Po chwili namysłu stwierdza, że jeżeli nie będzie sprytniejsza od poprzedniej osoby, która znalazła się w jej położeniu, to po prostu ją zje. Lara opowiada czaszce Lydii jak w młodości czytała napisane przez nią książki i bawiła się w ogrodzie w przeżywanie jej tajemniczych przygód. Nagle obok Lary pojawia się człowiek, którego poznaliśmy na początku tego numeru. Mówi jej, że znalazła się w Samsarze skąd nie ma wyjścia - jedynie wybawienie. Lara godzi się na ten wariant pytając czy to faktycznie kości Lydii Blake. Mężczyzna odpowiada, że Lydia ma się dobrze, chociaż powinien był ją pożreć kiedy był na to czas. Kiedy Lara nazywa go kanibalem, ten zaprzecza mówiąc że nazywa się Tsang do Khyi. Lara pyta się o to, czym jest Samsara. Tsang odpowiada, że to wymiar ułudy, ograniczeń i pragnień. Tłumaczy też, że aby wydostać się z Samsary należy umrzeć. Wtedy dusza oddziela się od ciała i przechodzi do innego wymiaru gdzie człowiek żyje ponownie. Tsang wyraża zdziwienie, że śmierć nie oznacza tego samego w świecie Lary. Akcja wraca na zewnątrz świątyni, gdzie złodziejka walczy z posągiem u wejścia na Ścieżkę Tygrysa (Patrz numer #22). Już po chwili wracamy do Lary, która budzi się po ogłuszeniu przez Tsanga ubrana w zwiewne prześcieradło unosząc się gdzieś w przestrzeni. Okazuje się, że to już stan oddzielenia od ciała i Lara jest teraz tylko duszą. Tsang mówi, że trzeba się spieszyć jeśli chce się powrócić do swojego ciała. Oboje unoszą się nad wielkim płonącym labiryntem, który należy przejść w celu uzyskania wybawienia. Lara i Tsang walczą z opadającymi ich ze wszystkich stron płonącymi szkieletami. Tsang tłumaczy że to dusze uwięzione w Samsarze. Larze przypomina się jak złodziejka mówiła jej, że chce uwolnić swoje siostry. Tsang mówi Larze, że ta kobieta jest zła i nie zrobi nic innego od wypuszczenia na wolność demonów. W tym momencie do Lary dociera, że Lydia Blake to właśnie owa złodziejka. Tsang dodaje, że "siostry" o których mowa to demony wyglądające jak ludzie, lecz kradnące ludzkie ciała. Właśnie dlatego zostały zamknięte tutaj. Wszystkie oprócz jednego - Vayamasy - lorda Vymesa... Lara zaczyna rozpaczać, że wszyscy ją okłamali. Posąg z którym walczyła Lydia rozpada się na kawałki kiedy Lara uzyskuje swoje wybawienie. Oboje z Tsangiem wychodzą Lydii na spotkanie. Z bliżej nieokreślonych przyczyn Lara oddaje Lydii Czarną Mandalę, mówiąc, że należy jej się to i odchodzi z płaczem w dal, zabierając ze sobą Tsanga.

Więcej w Fandom

Losowa wiki