Fandom

Tomb Raider Wiki

Tomb Raider II

Przekierowano z Tomb Raider II: The Dagger of Xian

434strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Tomb Raider II – druga część serii gier komputerowych Tomb Raider, wydana w 1997 roku.

Fabuła Edytuj

Lara w Chinach.jpg

Lara w Chinach

Fabuła opiera się na poszukiwaniu mitycznego sztyletu Xian. Jak mówi legenda, osoba, która wbije sobie go w serce, zmieni się w potężnego smoka. Moc ta została źle wykorzystana przez jednego z chińskich cesarzy podczas wojen z tybetańskimi mnichami. Ci, po pokonaniu władcy i odkryciu mocy sztyletu, ukryli go we wnętrzu Chińskiego Muru, tak, by nikt nigdy go nie użył. Jednak przywódca sekty Fiama Nera pragnie odnaleźć artefakt i objąć władzę nad światem. Zadaniem Lary Croft jest nie dopuścić do tego, by sztylet dostał się w ręce sekty. Okazuje się, że artefaktu szuka ktoś jeszcze. W poszukiwaniu starożytnego artefaktu odwiedzi Chiński Mur, Wenecję, platformę wiertniczą, zatopiony Wrak Marii Dorii oraz Tybet, by w końcu wrócić do Wielkiego Muru.

Zmiany w stosunku do pierwszej części Edytuj

Zespół programistów Core Design opuścił Toby Gard, nie zgadzający się z chęcią wykreowania jeszcze bardziej seksownej bohaterki, co później omal nie doprowadziło do upadku serii. Akceleratory 3D były obsługiwane bez konieczności instalowania łatki, czego wymagał Tomb Raider I. Grafika została nieco poprawiona w stosunku do pierwszej części dzięki obsłudze standardu DirectX. Poprawiono nieco proporcje bohaterki i dodano zestaw ubrań noszonych przez nią stosownie do lokacji. Po raz pierwszy Lara może korzystać z pojazdów.

Levele Edytuj

Anglia Edytuj

Chiny Edytuj

  • The Great Wall - Przedmiotów - 11, Sekretów - 3, Przeciwników - 23

2. Wenecja Edytuj

  • Venice - Przedmiotów - 23, Sekretów - 3, Przeciwników - 24
  • Bartoli's Hideout - Przedmiotów - 25, Sekretów - 3, Przeciwników - 37
  • Opera House - Przedmiotów - 33, Sekretów - 3, Przeciwników - 46

Offshore Rig Edytuj

  • Offshore Rig - Przedmiotów - 29, Sekretów - 3, Przeciwników - 20
  • Diving Area - Przedmiotów - 36, Sekretów - 3, Przeciwników - 34

Maria Doria Edytuj

Tybet Edytuj

Chiny (Xian) Edytuj

Anglia Edytuj

Porty Edytuj

Gra pojawiła się również,na Playstation 3,PSP,PS vita na Playstation Network i na Android.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki