Fandom

Tomb Raider Wiki

Tomb Raider 5: Chronicles

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Tr5front.jpg
Tomb Raider: Chronicles
Producent Core Design
Wydawca Eidos Interactive
Dystrybutor Cenega
Data wydania Świat 21 listopada 2000

Polska 16 grudzień 2000

Gatunek TPP / przygodowa gra akcji
Wymagania procesor Pentium II 300 MHz lub podobny, 64 MB RAM, akcelerator 3D
Platforma Windows 95 / 98 / Me, PlayStation 1, Dreamcast, Mac OS

Tomb Raider 5: Chronicles – piąta gra komputerowa z serii Tomb Raider. Tym razem, ponieważ główną bohaterkę uśmiercono w poprzedniej części, autorzy ze studia Core Design postanowili opowiedzieć historię Lary na podstawie wspomnień przyjaciół o misjach w Rzymie, Rosji, Irlandii i Nowym Jorku. W tej części zdecydowano się na niewielkie zmiany w ubiorze Lary oraz ekwipunku. Chronicles zostało chłodno przyjęte zarówno przez recenzentów jak i graczy, zwłaszcza na PC. Natomiast gra sprzedała się w 1,5 mln egzemplarzach (najniższa sprzedaż z pozostałych czterech części).

Fabuła Edytuj

Spec10.jpg
Tomb Raider: Chronicles to cztery odrębne epizody. W Rzymie Lara szukać będzie kamienia filozoficznego, marzenia wszystkich alchemików oraz Pierre’a i Larsona, znanych z pierwszej części gry, którzy to zechcą go jej odebrać. W Rosji celem poszukiwań będzie Włócznia Przeznaczenia. Rosyjska mafia chce zdobyć ją dla siebie i wykorzystać, co skutkowałoby powstaniem niepokonanej mafii. W Irlandii jako szesnastoletnia Lara zabierzemy się z księdzem na tajemniczą demoniczną wyspę w celu poznania jej tajemnic. W późniejszych poziomach tego epizodu Lara, nie zważając na brak broni, odszuka zagubionego księdza. W ostatnim epizodzie Lara zdecyduje się odebrać Wernerowi von Croyowi Iris, artefakt znany z Tomb Raider 4: The Last Revelation. Żeby dopiąć swego, panna Croft musi dostać się na sam szczyt naszpikowanego nowoczesną technologią i zabójczymi strażnikami wieżowca Von Croy Instrudies.

Tomb Raider Level Editor Edytuj

W związku ze zmianą engine'u w Tomb Raider'ach nowej generacji, producenci postanowili zrobić graczom prezent, i do TR: Chronicles dołączyli edytor leveli. Teraz każdy może tworzyć dodatkowe levele do Tomb Raider 4: The Last Revelation

Więcej w Fandom

Losowa wiki