Fandom

Tomb Raider Wiki

Tomb Raider (książka)

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Tomb Raider – seria książek powstałych na podstawie serii gier pod tym samym tytułem oraz na kanwie filmów aktorskich z Angeliną Jolie.

Książki na podstawie gierEdytuj

Trzy książki wiążą się bezpośrednio z grami komputerowymi, powstały one na mocy porozumienia zawartego między Eidos Interactive, producentem gry, a wydawnictwem Ballantine Books. Pierwsza książka, The Amulet of Power autorstwa Mike’a Resnicka, wydana została w grudniu 2003 roku. Jej kontynuacjami były The Lost Cult E. E. Knighta (sierpień 2004) i The Man of Bronze Jamesa Alana Gardnera (grudzień 2004). Chociaż trylogia osadzona jest w uniwersum gier, znalazły się w niej nawiązania do filmów, zwłaszcza w The Lost Cult odnaleźć można wyraźne nawiązania do Kolebki Życia. Wydawnictwo podpisało z Eidos kontrakt na trzy książki, nie wiadomo jednak, czy seria będzie kiedykolwiek kontynuowana. Żadna z powyższych książek nie została przetłumaczona na język polski.

The Amulet of PowerEdytuj

  • Autor: Mike Resnick
  • Data wydania: 2 grudnia 2003
  • Ilość stron (wersja angielska): 288

Zobacz osobny artykuł Lara Croft Tomb Raider: The Amulet of Power

The Lost CultEdytuj

  • Autor: E. E. Knight
  • Data wydania: 3 sierpnia 2004
  • Ilość stron (wersja angielska): 320

Zobacz osobny artykuł Lara Croft Tomb Raider: The Lost Cult

The Man of BronzeEdytuj

  • Autor: James Alan Gardner
  • Data wydania: 28 grudnia 2004
  • Ilość stron (wersja angielska): 304

Zobacz osobny artykuł Lara Croft Tomb Raider: The Man of Bronze

Książki na podstawie filmówEdytuj

Niedługo po premierze każdego z filmów Tomb Raider, pojawiły się dwie książki powstałe na kanwie ich scenariuszy. Autorem książkowych adaptacji Tomb Raidera i Tomb Raidera: Kolebki życia jest Dave Stern. Obie książki zostały wydane w Polsce – pierwsza w 2001 roku nakładem Wydawnictwa Albatros, druga w 2003 dzięki Wydawnictwu Jawa. Premierom filmów towarzyszyły również edycje książkowe skierowane do młodszych czytelników – mniejsze objętościowo, zawierające kolorowe kadry z filmów. Autorem pierwszej z tych książek był Mel Odom (brak polskiego wydania), drugiej zaś Nancy Krulik (Wydawnictwo Amber), autorka bajek dla dzieci, bestsellerów dla dorosłych i biografii gwiazd.

Więcej w Fandom

Losowa wiki