FANDOM

Tomb Raider: The Ten Thousand Immortals – powieść autorstwa Dana Abnetta i Nika Vincenta, wydana 24 października 2014 roku. Jej fabuła rozpoczyna się po powrocie z Yamatai i opowiada o Larze poszukującej złotego runa.

Fabuła Edytuj

Lara i Samantha Nishimura starają się wrócić do życia, jakie wiodły przez wyprawą na Yamatai, ale mają problem z ponownym przystosowaniem się ponownie do codzienności. Sytuacja jeszcze bardziej komplikuje się w momencie, kiedy Lara otrzymuje ze szpitala telefon informujący, że Samantha przedawkowała, prawdopodobnie próbując popełnić samobójstwo.

Lara czuwa przy Sam w szpitalu, ta jednak bezustannie mówi o sobie „Himiko”. Spanikowana Croft wraca do domu, próbując znaleźć pomoc w „Księdze” – przekazywanej z rąk do rąk i uzupełnianej przez wiele lat książce zawierającej informacje na temat zjawisk nadprzyrodzonych, legend itd. Natrafia w niej na wzmiankę o złotym runie i postanawia skontaktować się z przyjacielem swojego ojca, profesorem Cahalane’em. Ten kieruje ją do profesora nauk o starożytności w Oksfordzie, St. Johnem Babbingtonem. Jadąc pociągiem na spotkanie Lara ma wrażenie, że jest śledzona.

Podczas spotkania z Babbingtonem, Lara dowiaduje się, że legenda pochodzi od starożytnej metody farbowania runa na złoto opracowanej w Kolchidzie. Profesor zaprasza ją również na cykl swoich wykładów. W ich trakcie Lara poznaje Kennarda Monteza, protegowanego Babbingtona specjalizującego się w Kolchidzie, z którym spędza trochę czasu, chcąc dowiedzieć się więcej o runie. Ten sugeruje spotkanie z pewnym mężczyzną w Paryżu, który pomoże jej odkryć jego tajemnice.

Ciekawostki Edytuj

  • Chociaż Crystal Dynamics uznaje powieść za kanoniczną, część fanów traktuje ją jako niepowiązaną z główną serią lub osadzoną w alternatywnym uniwersum, ponieważ wielokrotnie przeczy ona wydarzeniom mającym miejsce w komiksach, również kanonicznych. Przykładowo Lara nie wie nic o Trójcy i po raz pierwszy dowiaduje się o niej w powieści, chociaż w komiksie jest ścigana przez członków organizacji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki