Tomb Raider Wiki

Tomb Raider: The Angel of Darkness (Gra planszowa)

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Gra planszowa na podstawie „Tomb Raider: The Angel of Darkness” została wydana w 2003 roku przez firmę Identity Games. Czas rozgrywki wynosi około 45 minut, grać może od dwóch do czterech osób. Można wcielić się w Larę Croft i Kurtisa Trenta, lub w czarne charaktery - Pietera Van Eckhardta i Joachima Karela. Gra składa się z planszy, figurek-pionków, żetonów i kart. Lara Croft została oskarżona o morderstwo Wernera Von Croy i musi uciekać przed przeciwnikami i wymiarem sprawiedliwości. Croft wygrywa jeśli zdobędzie pięć dowodów swojej niewinności. Natomiast aby wygrał przeciwnik Lary, musi on wejść w posiadanie pięciu czternastowiecznych Obrazów Obscura.

Akcja gry dzieje się w nocy w paryskim Luwrze. Gracze wdzierają się do muzeum, przemierzając przez system korytarzy skonstruowany za pomocą specjalnych grywanych kart. Na pięciu kartach-korytarzach znajdują się sekretne pomieszczenia, zawierające Obrazy Obscura i dowody niewinności Lary. Otrzymujesz punkty wtedy gdy odkryjesz przedmiot należący do twojego zadania, jednak możesz także usunąć przedmiot, którego szuka twój przeciwnik. Konkurenci zrobią wszystko by cię powstrzymać. Mogą strzelać, blokować korytarze lub kraść twoje przedmioty. Strzeż się również strażników muzeum, którzy mogą cię zepchnąć na sam początek planszy. Warto dodać, że ostatni, piąty przedmiot jest ukryty za pułapką, więc po jego zdobyciu musisz jak najszybciej biec do wyjścia.

Podczas swojej tury gracz: - pobiera z talii jedną kartę akcji - może być to karta amunicji (do strzelania), karta życia (do obrony) lub energii (do poruszania się, odkrycia lub przesunięcia karty-korytarza). - używa jednej lub więcej kart z tej samej kategorii (amunicja, życie, energia).

Wśród kart-korytarzy znajdują się trzy karty z symbolem: amunicji, życia i energii. Gdy pionek wejdzie do takiego korytarza, gracz może pobrać z talii aż dwie karty tego samego typu. W ręku nie można jednak mieć nigdy więcej niż siedem kart. Gracze uzyskują punkty w następujący sposób: 1 punkt za każdy nowo odkryty fragment korytarza, 2 punkty za przedmiot przeciwnika, 3 punkty za własny przedmiot. Przypomnijmy, że w zależności od postaci szukamy albo pięciu dowodów niewinności lub pięciu Obrazów Obscura.

Gdy w grze uczestniczy dwóch graczy, jedna osoba jest Larą Croft, druga Eckhardtem lub Karelem. Gdy w grze uczestniczy trzech graczy, jedna osoba jest Larą Croft, pozostałe to Eckhard i Karel. Natomiast gdy w grze uczestniczy czterech graczy, podzieleni oni zostają na dwie drużyny. Larze Croft pomaga wówczas Kurtis Trent, a Eckhardtowi Joachim Karel. Jeśli zdarzy się remis, wówczas wygrywa ten, kto uzyskał ostatni punkt.

Niektóre treści na tej stronie mogą pochodzić z oficjalnej polskiej strony World of Tomb Raider.

Więcej w Fandom