Fandom

Tomb Raider Wiki

Tomb Raider: Curse of the Sword

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Tomb Raider: Curse of the Sword
Producent Activision
Wydawca Eidos Interactive
Data wydania 2001
Gatunek action-adventure
Platforma Gameboy Color

Tomb Raider: Curse of the Sword – gra wideo osadzona w uniwersum Tomb Raidera, wydana na konsolę Gameboy Color w 2001 roku. Stanowi kontynuację konwersji pierwszej części serii na tę platformę.

FabułaEdytuj

Przed laty w Nowym Orleanie żyła wiedźma madame Paveau, zdobywająca coraz większą moc dzięki czarnej magii i ofiar z ludzi. Ludzie znaleźli jednak w sobie odwagę, spalili rezydencję wiedźmy, zaś jej ciało zrzucili z pobliskiego klifu, sprawiając, że roztrzaskało się na kamienistym podłożu. Sądząc, że pozbyli się zła na zawsze, uśpili swą czujność. Uczeń wiedźmy odprawił starożytny rytuał nad ciałem wiedźmy i zdołał ocalić jej duszę, następnie rozpoczął poszukiwania ciała, w którym miałaby się odrodzić jego pani. Lara Croft odwiedza swoją przyjaciółkę Jane, prowadzącą muzeum, w którego zbiorach znajdują się między innymi czarnoksięskie przedmioty. Archeolog jest świadkiem kradzieży miecza o potężnej mocy, mogącego przywrócić zmarłych do życia. Lara zostaje zraniona mieczem, zaś jej ciało zostaje naznaczone jako te, w którym odrodzi się madame Paveau. Lara musi powstrzymać wyznawców kultu wiedźmy nie tylko po to, aby nie dopuścić do odrodzenia się wiedźmy, ale także aby ocalić swoje życie.

TechnikaliaEdytuj

Fabuła gry przywodzić może na myśl produkcje filmowe takie jak Koszmar z ulicy Wiązów i Mumia powraca, aczkolwiek znajdują się w niej również nawiązania do Tomb Raiderów znanych z wersji na komputery osobiste i konsolę PlayStation. Gra oferuje siedem poziomów (pięć w Nowym Jorku i dwa na Karaibach), od strony technicznej zaś niewiele różni się od poprzedniej części. Jedną z ważniejszych funkcji jest podświetlenie aktywnych przedmiotów oraz nowy środek transportu – batyskaf, który do dziś nie pojawił się w żadnej innej części Tomb Raidera.

LeveleEdytuj

Nowy Jork

- Museum

- Rooftops

- Subway

- Runaway Train

- Docks

Karaiby

- Jungle

- Caves

GaleriaEdytuj

Niektóre treści na tej stronie mogą pochodzić z oficjalnej polskiej strony World of Tomb Raider.

Więcej w Fandom

Losowa wiki