Fandom

Tomb Raider Wiki

Toby Gard - Wywiad (2)

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

"Ojciec" Lary Croft opowiada co nieco o tworzeniu cyber-bohaterki.

Lara Croft i Tomb Raider wygenerowały jak dotąd 650mln funtów dochodu. Film na podstawie gry pobił wszelkie rekordy, ustanowione przez obrazy z kobietami w rolach głównych. Po podpisaniu umowy dającej mu 1% udziałów w sprzedaży gry komputerowej Tomb Raider, Toby Gard - stwórca Lary - otrzymał czek w wysokości 50,000 funtów. W wywiadzie opowiada o początkach fenomenu.

Co wpłynęło bezpośrednio na proces tworzenia Lary? Byłem od zawsze fanem takich filmów jak Tank Girl, Indiana Jones i Hard Boiled - Johna Woo. To z nich wziąłem pomysł na Larę.

Kiedy po raz pierwszy przyszedł ci do głowy pomysł stworzenia Lary? Bardzo lubiłem starą grę FPP Ultima Underworld, chciałem połączyć ten rodzaj rozrywki z polygonowymi postaciami rodem z Virtua Fighter. W założeniu Tomb Raider miał dawać rozrywkę w rodzaju interaktywnego filmu. Taka była koncepcja.

A więc jak szybko powstały pierwsze szkice postaci? Proces tworzenia Lary Croft był długi, przez kilka miesięcy rysowałem ją ciągle od nowa. Podobnie jest z postaciami z mojej nowej gry. W czasie kiedy powstawała Lara projekt gry był dawno zgłoszony do zarządu Core Design.

Czego używałeś tworząc Larę? Kiedy coś projektuję najczęściej posługuję się ołówkiem i papierem, a później, jeżeli rysunek jest tego wart, robię scan i koloruję go na komputerze.

Kiedy tworzyłeś Larę, czy kiedykolwiek pomyślałeś, że będzie wielbiona przez mężczyzn? Myślałem, że mężczyźni poczują się z nią związani, ale nie do tego stopnia.

Dlaczego zaopatrzyłeś Larę w tak duże atrybuty fizyczne? Myślę, że takie wyolbrzymianie to klucz do tworzenia przejrzystych, łatwych do rozpoznania postaci. Na przykład karykatura dużo szybciej trafia do ludzi niż realistyczny obraz. Lara jest karykaturą bardzo atrakcyjnej kobiety.

Jaki jest twój ulubiony film? Myślę, że Dark Crystal, najlepszy film wszechczasów. Nigdy nie myślałem, że Tomb Raider znajdzie się na dużym ekranie. Przecież jest inspirowany Indiana Jonesem, a to legenda, którą niełatwo przebić.

Czy Angelina Jolie pasuje na Larę na dużym ekranie? Nie miałem okazji jej poznać, ale myślę, że wygląda odpowiednio, a jej charakter pasuje idealnie.

Kiedy założyłeś nową firmę - Confuounding Factor? W 1997 roku. Miałem wtedy 25 lat i zdecydowałem się na ten ruch, żeby mieć lepszą kontrolę nad postaciami i grami, które tworzę.

O czym jest twoja najnowsza gra? Pomysł na Galleon chodził mi po głowie już dosyć długo, ale od niedawna zaczął przybierać realne kształty. To będzie gra mocno inspirowana telewizyjnym filmem o przygodach Sindbada. W założeniu ten produkt ma być jak sobotni, popołudniowy film w TV. Gracz wciela się w rolę kapitana Rhama Sabrier i wplątuje się w rozmaite przygody na każdej z wysp, które odwiedza po drodze. Tam też spotyka dwie dziewczyny, które bardzo pragną być zauważone przez głównego bohatera. Będzie mnóstwo bójek, wielkich potworów i zadziwiających sytuacji, jako iż takie możłiwości daje nam Ninitendo Game Cube, Microsoft X-Box i PC.

Więcej w Fandom

Losowa wiki