Fandom

Tomb Raider Wiki

Toby Gard - Wywiad (1)

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Wywiad z Toby Gardem, twórcą Lary Croft i głównym grafikiem TR1 (przeprowadzony przez francuski magazyn "VSD Jeux Passion").

VSD: Jak powstała Lara?

Toby Gard: Chcieliśmy stworzyć coś nowego. W tamtych czasach pomysł obsadzenia kobiety w roli głównej był odrzucany. Specjaliści od marketingu twierdzili, że taki program się nie sprzeda.Wydaje mi się, że nigdy dotąd nie było dobrej gry z bohaterką na pierwszym planie. Musieliśmy walczyć z szefami aby ci zgodzili się na Larę. Wydawało mi się, że faceci wolą kierować paniami we wszelkiego rodzaju grach akcji.

VSD: Czy Lara to twój ideał kobiety?

Toby Gard: O nie ... Lara to psychopatka uzbrojona w pistolety - to nie jest moim ideałem.

VSD: Czy twoja dziewczyna jest zazdrosna o kobietę, którą stworzyłeś?

Toby Gard: Nie ma takiego powodu, Lara stworzona jest z polygonów.

VSD: Jak wytłumaczysz ogólnoświatowy sukces TR?

Toby Gard: Charyzmatyczna bohaterka jest niczym bez dobrej gry. A Tomb Raider to dobra gra. Gdybyśmy puścili Larę do głośnych kampanii promocyjnych, wszyscy po jakimś czasie by się nią zmęczyli. Tak było np. z Soniciem (SEGA).

VSD: Czy Lara byłaby popularna tak jak dziś, gdyby została stworzona wcześniej?

Toby Gard: Nie mieliśmy technologii by stworzyć ją 10 lat temu. Wszystko byłoby wtedy w 2D i bez polotu. Mało kto zwróciłby wtedy na Larę swoją uwagę.

VSD: Co powiesz o reakcjach graczy?

Toby Gard: Cieszy mnie fakt, że TR przypadł im do gustu. A "Nude Raider" - to musiało się stać. Bo jak wiesz, ukrywana tajemnica traci swoją magię. Tak czy inaczej, Lara jest teraz ogólnie dostępna dla wszystkich i nikt nie może przewidzieć co się jeszcze wydarzy.

VSD: Dziś nie pracujesz już dla Core Design. Dlaczego opuściłeś Larę?

Toby Gard: Wymyśliłem TR kilka lat temu. Dla mnie to szmat czasu. Razem z Paulem Douglasem (główny programista TR1) założyłem nową firmę. Po sukcesie TR Eidos chce wypuścić jak najwięcej sequeli. Ale ja chcę pojść o krok dalej. To nad czym pracuję, zaskoczy świat podobnie jak TR.

Więcej w Fandom

Losowa wiki