Fandom

Tomb Raider Wiki

The Merlin Stone

431stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

The Merlin Stone – trzecia historia z serii komiksowej Tomb Raider: The Series, zawarta w zeszytach od piątego do szóstego, pierwotnie wydanych 10 maja i 14 czerwca 2000 roku.

Wydania Edytuj

1 stycznia 2001 roku nakładem wydawnictwa Titan Books na rynku brytyjskim ukazał się tom Tomb Raider Volume 2: The Merlin Stone, poza tytułową historią zawierający również Dead Center. 1 maja tego samego roku identyczne pod względem zawartości wydanie pojawiło się w Stanach Zjednoczonych, gdzie tom wydano z podtytułem Mystic Artifacts.

Pod koniec grudnia 2006 roku The Merlin Stone, wraz z pozostałymi czterdziestoma ośmioma zeszytami, ukazała się w wydaniu zbiorczym Tomb Raider: Compendium, opublikowanym przez wydawnictwo Image Comics.

30 listopada 2016 roku, wraz z historiami Maska Meduzy, Dead Center, Chasing Shangri-La], Grim Reaper i Without Limit, wydana została przez wydawnictwo Dark Horse Comics w ramach albumu Tomb Raider: Archives Volume 1.

W Polsce komiks ukazał się nakładem wydawnictwa TM-Semic w 2001 roku w formie jednego zeszytu.

Fabuła Edytuj

Zeszyt 1 Edytuj

Lara i Chase Carver pędzą jeepem z ogromną prędkością. Nie chcą się spóźnić na spotkanie z Vanessą Fenway, starą przyjaciółką Lary. Nagle na drodze pojawia się pterodaktyl. Lara traci panowanie nad kierownicą i obydwoje z Chase’em wypadają z jeepa, który spada w przepaść. Chase łapie się krawędzi przepaści, a Lara pomaga mu się wspiąć z powrotem. Dalej idą piechotą. Po jakimś czasie zauważają śmigłowiec. To Vanessa – współlokatorka i przyjaciółka Lary – która zabiera ich na swoje wykopaliska, na które składają się zaledwie kilkuletnie kości dinozaurów. Chase otwiera pobliskie wejście do podziemi, w których znajdują malowidła przedstawiające dinozaury i ludzi. Po chwili pomieszczenie wypełnia się mgłą. Chase ginie we mgle, a Lara po jakimś czasie odnajduje Vanessę. Razem dochodzą do wyjścia. Ich oczom ukazuje się krajobraz pełen dinozaurów niczym z Jurassic Park. Nagle od tyłu zachodzi im drogę ogromny T-Rex.

Zeszyt 2 Edytuj

Lara podejmuje walkę ze stworzeniem, które po niełatwej dla dziewczyny walce pada. Wraz z Vanessą kontynuuje podróż, po drodze napotykając kolejne dinozaury. Nagle zauważają spaloną koszulę Chase’a, a w tym samym momencie w ziemię pod stopami kobiet uderza ogień i pojawia się Chase, trzymający w ręce dziwny kamień i otoczony przez małpy. Zwierzęta atakują Larę, a w pewnym momencie zaatakowana zostaje również ogniem z trzymanego przez Chase’a kamienia. Okazuje się, że mężczyzna jest zahipnotyzowany przez Morgan Farrel, przedstawiającą się jako złowieszcza Morgan Le Fay. Pokrótce przedstawia kobietom historię artefaktu, który trzyma Chase, będącym w rzeczywistości Kamieniem Merlina. Lara podejmuje walkę, zmuszając Chase’a do upuszczenia artefaktu, a następnie strzelając weń, co otwiera wrota do właściwego wymiaru, przez które Larze, Vanessie i Chase’owi udaje się uciec.

Galeria okładek Edytuj

Komiksy Tomb Raider
Tomb Raider: The Series
(Top Cow)
Maska Meduzy (#1-4) • The Merlin Stone (#5-6) • Dead Center (#7-10) • Chasing Shangri-La (#11-12) • Grim Reaper (#13-14) • Without Limit (#15) • Pieces of Zero (#16-20) • Year of the Cat (#18) • The Trap: Path of the Tiger (#21-23) • Medusa’s Garden (#24) • Endgame (#25) • Abyss (#26-28) • Strange Flesh (#29-30) • Conquista (#31) • The Angel of Darkness (#32-34) • The Black Legion (#35-37) • Bloodstones (#38-39) • Risen (#40) • Spirit Walker (#41-42) • Tower of Souls (#43-44) • Inner Demons (#45) • Gathering Storm (#46-48) • Vendetta (#49) • Alpha/Omega (#50)
Tomb Raider
(Dark Horse)
PoczątekSeason of the Witch (#1-6) • Secrets and Lies (#7-12) • Queen of Serpents (#13-18) • SporeLara Croft and the Frozen Omen

Więcej w Fandom

Losowa wiki