Tomb Raider Wiki

The Hive

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Unfinished Business levels

The Hive to czwarty i finałowy level w Unfinished Business.

SolucjaEdytuj

Na początku pozbieraj magazynki znajdujące się we wnękach, a następnie udaj się w stronę "szachownicy" z kulami zawieszonymi pod sufitem. Czeka cię trochę gimnastyki i odskakiwania przed głazami. Nie ma tu jedynej słusznej ścieżki, ale ja polecam ustawić się w wejściu do pomieszczenia z kulami, maksymalnie po lewej stronie. Kiedy tylko staniesz na jasnym polu, przed tobą z sufitu zlecą dwa głazy, więc momentalnie odskocz do tyłu. Wróć na jasne pole, poczym stań na ciemnym z przodu. Kolejny krok na jasne przed tobą (kula przetoczy się obok), następnie krok w lewo na ciemne pole (kula spadnie za plecami). Teraz wróć na jasne pole po prawej, zrób krok w przód na ciemne i szybko po skosie cofnij się na ciemne pole po lewej. Kiedy kule się przetoczą, wróć na ciemne pole i biegnij prosto w kierunku dźwigni naprzeciw. Szybko przebiegnij do korytarza obok i użyj drugiej wajchy. Teraz możesz wrócić do pary drzwi, spod których wcześniej zebrałeś amunicję - droga powrotna powinna być znacznie prostsza. Wejście po prawej prowadzi do dwóch magazynków magnum, po lewej natomiast znajduje się właściwa ścieżka. Uważając na pułapki przedostań się do groty z pochyłym podłożem. Ostrożnie zjedź na dół, przeskakując nad lawą w odpowiednich momentach.
Trafisz do dużej jaskini z jeziorem lawy. Udaj się na wschód i podejdź do krawędzi wypełnionego lawą dołu, po lewej. Na dole zauważysz skalne platformy, na które bez problemu możesz zeskoczyć. Ostrożnie, skacząc ze skały na skałę, przedostań się do niewielkiej groty, w której znajdziesz dużą apteczkę - ostatni Sekret w grze. Wróć na górę tą samą drogą. Teraz skieruj się w stronę dużego jeziora lawy, z którego wystaje kilka skał, oraz dwa bloki z charakterystycznym, czerwonym wzorem. Wskocz na pierwszy z nich - otworzy on czasowo jedne z drzwi naprzeciw, więc dobiegnij do nich jak najszybciej, skacząc na skałę, a z niej na kolejny podest. Teraz musisz przedostać się na północ, na drugi koniec pomieszczenia pokrytego żywą tkanką. Jest tu kilka płaskich platform, dzięki którym bez problem uda ci się przedostać dalej. W miejscu, gdzie drogę zagrodzą ci pulsujące żyły po prostu wskocz na przeszkodę, korzystając ze stopni po prawej. Zastrzel fruwające mutanty i skacz dalej, do wejścia znajdującego się w górze, po prawej. Będzie tam czekał zmutowany centaur, więc miej broń w pogotowiu. Wskocz do otworu w podłożu i podnieśmagazynki do Uzi.
Po długiej pochylni dojdziesz do kolejnej dużej jaskini, tym razem zalanej wodą. W tej lokacji znajdziesz sporo amunicji i apteczek, a także kilka mutantów, więc ostrożnie rozeznaj się w najbliższym otoczeniu. W południowo-zachodnim rogu jaskini jest płaski kawałek terenu, na który możesz wejść. Obok szaleje mutant strzelający kulami ognia, więc pozbądź się go i wskocz na miejsce, w którym się znajdował. Użyj obydwu wajch i wbiegnij do kolejnej lokacji. Przy filarach na środku pomieszczenia znajdziesz w sumie 3 magazynki do Uzi, a także 4 wajchy, które przestaw. Udaj się do jednych z drzwi w rogach pomieszczenia (po drodze zbierając apteczki) i w kolejnej komnacie rozpraw się z mutantami.
Pod wodą znajdziesz dwie dźwignie - jedna otwiera drzwi do małego pokoiku z amunicją, druga z kolei drogę powrotną do wielkiej jaskini. Po drodze wyzbieraj wszystkie przydatne przedmioty, a także przestaw wajchę otwierającą kolejne drzwi. Kiedy ponownie wpłyniesz do głównej lokacji, udaj się na północny wschód, gdzie znajdziesz suchy kawałek lądu, na który można się wspiąć. Po jednej stronie będzie kilka mutantów i magazynki do Uzi, a po przeciwnej dalsza droga. Skacz w kierunku jasnej konstrukcji stojącej na środku jeziora, a następnie wejdź do środka. Tam wspinaj się na samą górę po kolejnych skałach, aż dojdziesz do otwartych drzwi.
Długi, pokryty mięsem korytarz doprowadzi cię do kolejnej pary drzwi. Ostatnie z nich otworzą się same. W małej komnacie od razu wskocz na podest na środku, zbierz amunicję do shotguna i z tego samego miejsca bezpiecznie rozpraw się z przeciwnikami. Wróć na korytarz i skorzystaj z pierwszych - otwartych już - drzwi. Jedyną możliwą drogą biegnij do pomieszczenia z kokonami na ścianach, tu również czeka cię sporo walki, więc ciągle pozostawaj w ruchu. Przesuń obydwie wajchy i ruszaj dalej. W kolejnej lokacji czeka cię podoba sytuacja. Na końcu znajdziesz pochylnię, z której skorzystaj, aby dostać się na dół. Tam z kolei dźwignia umiejscowiona na jednym z bloków otwiera czasowo drzwi na drugim końcu pomieszczenia. Przestaw ją i nie zwracając uwagi na nic biegnij do wyjścia. Po pochylni zjedziesz prosto do małego basenu, skąd musisz skierować się w stronę złotego pasa widocznego w oddali i…

Gratulacje! Właśnie ukończyłeś dodatek do pierwszego Tomb Raidera !

SzczegółyEdytuj

Znaleziona BrońEdytuj

SojusznicyEdytuj

  • brak

WrogowieEdytuj

Zwiedzone LokacjeEdytuj

  • Atlantycka Twierdza

SekretyEdytuj

  • 1 - Duża Apteczka

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom