Fandom

Tomb Raider Wiki

Simon Yam

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Simon Yam to uosobienie sztuki aktorskiej Hong Kongu. W swojej ponad 25-letniej karierze, Yam wystąpił w ponad 125 filmach i około 40 show telewizyjnych. Niezależnie od tego, czy przypada mu rola bohatera czy też czarnego charakteru, na drugim planie, czy też w czołówce aktorskiej, kolorowa osobowość sceniczna Yama zapewniła mu trwałą pozycje w kinematografii Hong Kongu od czasu jego pierwszych kroków w show biznesie jako gwiazdy telewizji. Bardziej znane na Zachodzie produkcje z udziałem aktora to: "Hong Kong Gigolo", "Expect The Unexpected" oraz "Midnight Fly."

W młodości Yam zarabiał na życie, a trzeba wspomnieć, że pochodził z bardzo biednej rodziny, pracując w charakterze modela w reklamach, występując w kilku filmach reklamowych oraz zajmując stanowisko sprzedawcy. Po ukończeniu szkoły średniej Yam zapisał się na telewizyjne kursy aktorskie, żeby już wkrótce występować w telewizyjnych sztukach, sitcomach, filmach prezentujących wschodnie sztuki walki oraz operach mydlanych.

Jego pierwszym serialem był dramat policyjny "Cid", po nim przyszła rola geja w operze mydlanej "House is Not a Home". Inne produkcje z tego okresu to niezwykle popularne w Hong Kongu seriale: "The Shell Game", "Man In The Net", "Police Cadet II", "The Return Of The Condor Heroes", "The Smiling Proud Wanderer" i wiele innych.

Debiutem wielkoekranowym Yama był gangsterski obraz z 1979 roku "Law Don". Ogromną popularność przyniósł mu jednak kolejny film - erotyczny dramat w konwencji nowej fali - "House Of The Lute". Ostatnio aktor wystąpił w głównych rolach w cieszących się międzynarodowym uznaniem filmach w reżyserii Johnny'ego To - "The Mission" i "Ptu".

Więcej w Fandom

Losowa wiki