Fandom

Tomb Raider Wiki

Simon West - Wywiad

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Reżyser filmu Tomb Raider w pierwszym wywiadzie na temat swojej nowej produkcji.

Pytanie: Co spowowdowało, że zdecydowałeś się nakręcić film Tomb Raider?

Simon West: Reżyserowanie Tomb Raidera proponowano mi wiele razy przez przeszło dwa lata, ale nie pasował mi scenariusz. Było tam pełno czerwonych autobusów, włamywaczy, a Lara popijała z królową herbatkę. To byłaby narodowa tragedia. To tak jakbyś wziął tą fantastyczną brytyjską bohaterkę i spuścił ją z wodą w toalecie. Lara jest narodową dumą, a ja zauważyłem jej potencjał. To tak jak z Jamesem Bondem w 1961. Kiedy był świeży, nowy, niekonwencjonalny, inny, stylowy i sadystyczny. Wszyscy chcieli być jak James Bond. Z Larą może być tak samo. Zacząłem więc pisać scenariusz od nowa. Napisałem go od początku do końca.

Pytanie: A więc czy Lara stanie się żeńskim Jamesem Bondem nowego tysiąclecia?

Simon West: W pewnym sensie. W tym, że jest absolutnie porywająca. Wszyscy chcą być jak ona, albo mieć taką dziewczynę. W filmie nie będzie tak wymuszona jak James Bond, bo to dopiero pierwsza część. Tak mi się przynajmniej wydaje. Wiarygodność filmu też nie będzie wymuszona. Ustanowiłem kilka zasad takich jak ta, że kiedy zdjęcia kręcone są nad ziemią wszystko na dole ma wyglądać przekonująco. Ale jest pewien dziwny fenomen tego filmu. Kiedy wkraczamy do podziemnych krypt, wszystko może się zdarzyć. Tego nie można zrobić z Bondem. To bardzo wygodny element mojego filmu.

Pytanie: Wygodny? W jaki sposób?

Simon West: W filmie będzie dużo mistycyzmu nowoczesnego. Motywów Celtyckich, astrologii. Mniej będzie elementów Greckich i Egipskich. Następna część może być całkowicie industrialna. To właśnie ta wygoda. Wszyscy mają kontrakty na trzy części. Mogę robić z każdym filmem co tylko chcę. Muszę jednak uważać na spójność. Wykreowałem świat i jego postaci, więc muszę się ich trzymać. Na razie wolę nie myśleć o żadnych zmianach, bo ciężko się będzie później pozbierć. Ale kto wie. Może sequel będzie nawet lepszy?

Pytanie: Co możesz powiedzieć o fabule pierwszej części?

Simon West: To film przygodowy. Zawarta w nim będzie intrygująca tajemnica. Lara będzie musiała odszukać kawałki pewnego obiektu, ale nie będzie ich szukać bez powodu. Każdy z tych kawałków w jakimś sensie będzie tłumaczy jej przeszłość. Lara będzie więc zgłebiać swoje osobiste życie. Oczywiście będzie tradycyjny czarny charakter i nie będzie to Blofeld anie Dr Evil. Właściwie to grupa ludzi. Dialogów nie będzie zbyt wiele ale za to będą bardzo ważne. Cały film to opowieść o lojalności, poświęceniu i heroiźmie.

Pytanie: Co przekonało cię, że Angelina Jolie nadaje się do tej roli?

Simon West: Nigdy nie myślałem o zatrudnieniu kogoś innego. Jeżeli ona nie zgodziłaby się to chyba nikt nie uratowałby filmu. Bez niej pewnie nie zacząłbym zdjęć. Nie potrafię podać nazwisak żadnej tak seksownej i pięknej, a zarazem dobrej aktorki.

Pytanie: Jednak nigdy wcześniej Angelina nie grała w prawdziwym filmie akcji...

Simon West: Nie martwi mnie to. Lepiej mieć kogoś kto naprawdę potrafi grać, niż kogoś kto jest dobrze zbudowany, a o grze nie ma pojęcia. Jednak kiedy ją poznałem okazało się, że prowadzi dosyć "mocny" tryb życia. Skacze z samolotów i kolekcjonuje noże. Trenuje siedem dyscyplin tygodniowo przez sześć dni. Zaczynjąc od Jogi po trening z bronią. Ma cały team, który ją trenuje. Przechodzi transformacje w całkiem twardą dziewczynę. Nie będziemy nawet potrzebowali kaskaderów wykonujących te wszystkie akrobacje.

Pytanie: Czy Angelina pracuje nad angielskim akcentem?

Simon West: Tak. Nie sądze żeby miała jakieś problemy. Jej akcent poprawiany jest przez anglików. Baliśmy się, że amerykanin zrobiłby z tego przemówienia królowej albo Mary Poppins. Angelina będzie grała oczywiście Lady Larę Croft i jeżeli jakiś amerykanin by to wiedział, to z całą pewnością zrobiłby z ancentu ciepłe kluchy.

Pytanie: Czy grałeś samemu w grę?

Simon West: Troszkę. Zrobił to za mnie człowiek z Paramount, a ja później tylko oglądałem taśmę. Przebicie się przez wszystkie poziomy zajęłoby mi pewnie pół roku, jeżeli wogóle by mi się udało. Sprawdzałem taśmę, żeby sprawdzić czy nie ma tam czegoś czego możnaby użyć w filmie. Jest tam kilka rzeczy, które umieściłem w scenariuszu, aby te sto milionów graczy zobaczyło, że odnosimy się do świata gry. Głupio by było ich zawieść. Mimo to musimy dodać elementy nieznane z gry, bo myślę, że fani byliby rozczarowani gdybyśmy zrobili tylko filmową wersję tego, co sami przeszli.

Więcej w Fandom

Losowa wiki