Fandom

Tomb Raider Wiki

Rise of the Tomb Raider

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Rise of the Tomb Raider - kolejna odsłona popularnego cyklu przygodowych gier akcji, przygotowana ponownie przez odpowiedzialne za udany restart serii studio Crystal Dynamics. Tworzona z myślą o konsolach ósmej generacji produkcja, cechuje się także wysokiej jakości oprawą, stanowiącą istotny skok jakościowy, w porównaniu do poprzednich odsłon serii.

Fabuła Edytuj

Wydarzenia, jakie miały miejsce na wyspie Yamatai, odcisnęły piętno na bohaterce, czyniąc ją twardszą i bardziej bezwzględną, a zarazem niespokojną kobietą. Niestworzone opowieści młodej pani archeolog nie znajdują posłuchu w jej dawnym środowisku, co skazuje bohaterkę na wyalienowanie. Postanawia więc ona odnaleźć dowody na istnienie tego, z czym walczyła na wyspie – rusza w tym celu na Syberię, na poszukiwanie legendarnego, spowitego aurą niewidzialności miasta Kitież, które kryje jakoby tajemnicę nieśmiertelności. To jednak tylko pierwszy przystanek na drodze Lary – w późniejszych etapach bohaterka odwiedza także inne zakątki globu.

Rozgrywka Edytuj

Rise of the Tomb Raider jest przygodową grą akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, zawierającą w sobie wiele elementów z Tomb Raider z 2013 roku. Gracz kontrolował będzie Larę Croft przemierzającą zróżnicowane otoczenia, walczącą z wrogami oraz rozwiązującą łamigłówki środowiskowe, używając przy tym zaimprowizowanych broni i gadżetów. W grze pojawi się system wytwórstwa, pozwalający tworzyć przedmioty z surowców zebranych podczas eksploracji ze zwierząt i roślin, w tym m.in. amunicję.

Wprowadzony zostanie system pogody, na której zmianę reagować będą zarówno ludzie, jak i zwierzęta, oraz cykl dobowy. Przykładowo w celu stworzenia grubszej kurtki Lara musi zapolować na wilka, który opuszcza swoje leże tylko o określonej porze dnia i w określonych warunkach pogodowych. Dodatkowo postać może pływać, zapewniając jej dodatkową mobilność i przewagę w walce.

Walka została przemodelowana tak, żeby zapewnić więcej możliwości do skradania się i atakowania z ukrycia. Croft może zmylić przeciwników wykorzystując elementy otoczenia, np. chowając się w krzakach lub za drzewami, jak również uniknąć walki, wspinając się na drzewach lub przeskakując po dachach. Powrócą znane z poprzedniej odsłony bronie – łuk, pistolet i czekan – do których dodany został m.in. nóż myśliwski, wykorzystywany do cichych zabójstw i walki wręcz.

Świat przedstawiony w grze ma być trzykrotnie większy od tego, który gracze mogli eksplorować w poprzedniej części. Twórcy zapowiadają również, że przechodzenie pomiędzy poszczególnymi lokacjami będzie odbywało się płynnie, bez ekranów ładowania. Postać podczas kampanii fabularnej odwiedzi m.in. Syberię i Syrię.

W grze, podobnie jak w poprzedniczce, dostępny będzie tzw. instynkt przetrwania, dzięki któremu Croft będzie mogła zobaczyć przedmioty i miejsca, z którymi może wejść w interakcję. Wprowadzony zostanie również system ulepszania nauki języków, dzięki czemu postać będzie mogła przeczytać starożytne zapiski, zapewniające dostęp do nowych pomieszczeń czy ulepszeń. Podobnie jak w spin-offie Lara Croft and the Temple of Osiris, w grze dostępne będą grobowce z wyzwaniami.

W przeciwieństwie do poprzedniej odsłony, z Rise of the Tomb Raider nie zostanie zaimplementowany tryb gry wieloosobowej. Według twórców jego usunięcie pozwoliło im w pełni skoncentrować się na trybie dla jednego gracza.

Ciekawostki Edytuj

  • Twórcy na prośbę fanów umieścili znacznie więcej ikonicznych dla serii grobowców niż poprzednio.

Więcej w Fandom

Losowa wiki