Tomb Raider Wiki

Return to Egypt

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Unfinished Business levels

Return to Egypt pierwszy poziom Unfinished Business. W nim, Lara wraca do Khamoon i odkrywa ...

SolucjaEdytuj

Swoją przygodę z Unfinished Business rozpoczynasz w bliżej niezidentyfikowanej lokacji z klapą w podłodze. Zanim zeskoczysz na dół zbierz apteczkę znajdującą się we wnęce z posągami kotów. Wskocz do wody i szybko zlokalizuj suchy kawałek terenu, z którego będziesz mógł uporać się z krokodylami. Kiedy okolica stanie się nieco bardziej bezpieczna rozejrzyj się dookoła i pozbieraj wszystkie przydatne przedmioty. Następnie skieruj się w okolice zatopionego obelisku ze slotami na artefakty i wejdź na suchy ląd w pobliżu, skąd bez problemu przeskoczysz na szczyt konstrukcji. Kamera pokaże drzwi, które znajdują się w zalanym pokoju pomiędzy łapami Sfinksa. Dopłyń tam jak najprędzej, ponieważ zamkną się po chwili. W kolejnej zalanej komnacie, będącej jednocześnie Sekretem 1, znajdziesz kilka paczek amunicji, apteczkę i kolejnego krokodyla. Szybko zbierz potrzebne przedmioty i wracaj do głównej lokacji. Twoim kolejnym celem jest zatopiony tunel we wschodniej ścianie, obok obelisku. Przedostaniesz się nim do kolejnej sporej lokacji.
W północno-wschodnim rogu jaskini jest płaski kawałek lądu, na który możesz wejść; zapamiętaj też pobliskie drzwi. Stamtąd skieruj się w stronę konstrukcji z czterema filarami i posągiem kota po środku i zanurkuj. Przełączenie podwodnej wajchy spowoduje otwarcie mijanych wcześniej drzwi. Aby wyjść z baseniku wespnij się na pochyły, piaszczysty kawałek lądu i od razu odskocz do tyłu, na podest z posągiem. Zanim przejdziesz do kolejnej części levelu, wskocz do wody i odszukaj wejście na zachodzie. Wejdź do środka budowli i kolejnym wyjściem na ogrodzony fragment terenu, gdzie znajdziesz Shotguna oraz trochę amunicji do niego. Teraz możesz wrócić do zalanej jaskini i kontynuować drogę przez otwarte wcześniej drzwi. Przebiegnij krótkim korytarzem, uważając na panterę i ostrożnie podejdź do krawędzi pochyłości, ale w żadnym wypadku nie zjeżdżaj na dół! Przeskocz na podest z kolumną po lewej stronie (patrząc w kierunku zamkniętych drzwi naprzeciw), a z niego na kolejny. Niżej, po lewej stronie znajduje się bezpieczny kawałek terenu, na który możesz się opuścić. Wciśnij Shift i powoli przejdź przez kolce do wyjścia obok.
Kiedy tylko wkroczysz do swego rodzaju jaskini, zobaczysz w piasku ślady łap prowadzące w lewo - ty jednak obierz przeciwny kierunek i wespnij się do skalnej groty po prawej. Uważaj jednak na zdradzieckie doły z kolcami, które są tutaj słabo widoczne. Ostrożnie posuwaj się jedyną możliwą drogą, aż dotrzesz do ukrytej komnaty, która wraz ze znajdującą się w środku apteczką i amunicją stanowi Sekret 2. Kiedy zbliżysz się do drzwi te otworzą się pozwalając przedostać się do znanego już pokoju. Ponownie zejdź na sam dół, przejdź przez kolce, a na końcu wybierz ścieżkę ze śladami łap.
Biegnąc przez piaszczyste wydmy dotrzesz do miejsca z blokiem do przesuwania i dołem pełnym kolców. Blok na razie zignoruj i ostrożnie przejdź przez pułapkę po prawej, uważając także na atakującą panterę. Zbierz dwie paczki amunicji do shotguna i wejdź do kolejnej groty. Tutaj z kolei uważaj na kulę toczącą się na Larę - uniknij zgniecenia wbiegając do skalnej wnęki, po czym wespnij się wyżej, a następnie skorzystaj ze schodów widocznych za kratami. Kiedy dotrzesz do końca skalnego tunelu, opuść się na pokrytą hieroglifami kolumnę i zgarnij amunicję do shotguna. Wróć do korytarza wyżej, a następnie wykonaj skok z rozbiegu i chwyć się półki skalnej naprzeciw. Teraz musisz przeskoczyć pochyłość po lewej, aby wylądować na płaskim kawałku skał, skąd bez problemu przeskoczysz do widocznej w oddaliamunicji, co jednocześnie zaliczy Sekret 3. Ostrożnie zejdź na sam dół i wróć do mijanego wcześniej kamiennego bloku, który Lara może przesuwać. Wysuń go w stronę dołu z kolcami, a następnie wsuń do skalnej wnęki kolejny blok aby móc przedostać się dalej.
Dotrzesz do zalanej jaskini ze skalnymi wysepkami i wiszącymi mostami. Zabij pantery i przeskocz na najbliższą skałę po Gold Key. Wskocz do wody i poszukaj podwodnej groty we wschodniej ścianie. Miń charakterystyczne kraty i płyń dalej, aż będziesz mógł wyjść na powierzchnię. W pokrytym hieroglifami pomieszczeniu znajdzieszpistolety Magnum, a także kilka przydatnych przedmiotów. Wróć do podtopionej jaskini i znajdź płaski kawałek terenu, na który możesz wejść, a następnie przeskocz na wiszący most znajdujący się najbliżej. Biegnij coraz wyżej jedyną możliwą drogą, aż znajdziesz się w pozornie "ślepej uliczce", Lara jednak bez problemu doskoczy do skalnej wnęki znajdującej się wyżej. Z tego miejsca jest kilka możliwych dróg do wyboru, ale ta właściwa to jaskinia z szalejącym krokodylem i widokiem na jaskinię. Ostrożnie podejdź do wschodniej krawędzi groty, obróć się tyłem i chwyć skalnego gzymsu. Następnie przesuwaj w prawo, aż wyższe sklepienie umożliwi podciągnięcie się do kolejnej małej groty. Zabierz amunicję do shotguna, po czym ostrożnie przeskocz na postument z kamiennym kotem.
Przy drzwiach użyj znalezionego wcześniej klucza i wejdź do dużej sali z pochylniami, gdzie musisz zachować szczególną ostrożność ze względu na toczące się głazy. Po lewej stronie pochylni, patrząc od wejścia, znajdują się skalne bloki, dzięki którym bez problemu zejdziesz do pomieszczenia niżej. Zabij pantery i zwróć uwagę na trzy wnęki znajdujące się w zachodniej ścianie. W dwóch z nich znajdziesz apteczki, a ostatnia prowadzi do małego pomieszczenia z dźwignią i kolejnąapteczką. Przestaw wajchę i wracaj na górę pomieszczenia (po niebieskich blokach).
Teraz należy dostać się na szczyt trzech pochylni - zadanie nie jest trudne, ale wymaga zachowania ostrożności. Powoli idź przed siebie po środkowej pochylni i kiedy tylko zobaczysz lecący w twoją stronę głaz, wykonaj skok w bok na sąsiednią pochylnię. Powoli posuwaj się przed siebie i ponownie uskocz przed kolejnym głazem. Tą metodą bezpiecznie przedostaniesz się do otwartych przed chwilą wrót. Skacząc po wiszących mostach i wnękach zbieraj przydatne przedmioty i przedostań się do pomieszczenia z głębokim dołem i wodą na dnie. Daj nura i płyń jedyną możliwą drogą, aż znajdziesz dźwignię, która otworzy pobliskie drzwi i pozwoli wydostać się na świeże powietrze.
We wnęce na północy, oraz ogrodzonym placyku na południu znajdziesz sporo amunicji. Docelowo skieruj się jednak w stronę pokrytego hieroglifami bloku na zachodzie. Wskocz na niego i biegnij dalej pośród wydm, aż trafisz na kolejny wiszący most. Uważaj jednak na dwie mumie. Wbiegnij na most, ale nie przechodź jeszcze na drugą stronę! Przeskocz w prawo, w kierunku widocznych dalej palm. Stamtąd skacz pod wydmach, aż trafisz na małe jeziorko, na którego dnie czego nagroda - Uzi. Teraz możesz wspiąć się na pobliską wydmę, przeskoczyć przez płot i wrócić do wiszącego mostu, na końcu którego znajduje się przejście do kolejnego etapu.

SzczegółyEdytuj

Znaleziona BrońEdytuj

SojusznicyEdytuj

  • Brak

WrogowieEdytuj

Zwiedzone LokacjeEdytuj

SekretyEdytuj

  • 1 - Mała apteczka i 2 zestawy naboi do Shotguna
  • 2 - Duża Apteczka, Naboje do Magnum i 2 zestawy naboi do Shotguna
  • 3 - Naboje do Shotguna (Shotgun, jeżeli go wcześniej nie znalazłeś)

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom