Fandom

Tomb Raider Wiki

Peter Connely - Wywiad

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Oto co ma do powiedzenia twórca muzyki do TAOD (wcześniej także do TR4 i TR5).

Lara Croft od dawna odgrywa znaczącą rolę w świecie gier komputerowych. Niedawno wkroczyła do akcji, podczas nagrywania ścieżki dźwiękowej do nowej części swoich przygód. Oto, co o przedsięwzięciu, do którego zaangażowano Londyńską Orkiestrę Symfoniczną, mówi Peter Connely – kompozytor muzyki do gry.

Wygląda na to, że nowa Lara nie tylko rozwinęła swoje umiejętności fizyczne, ale jest teraz w stanie pokierować całą orkiestrą! Co było dla ciebie bardziej emocjonujące – praca nad komputerowymi przygodami Lary, czy raczej obcowanie z żywą wersją? ;-)

Peter Connely: To trudne pytanie. Ale jak ci się wydaje? ;-)

Czy Jill dostarczyła muzykom dodatkowej inspiracji, czy może skutecznie rozpraszała męską część zespołu? Sądząc po zdjęciach przeważała chyba ta druga opcja?

PC: Jill z całą pewnością rozpraszała muzyków, ale w pozytywnym sensie. Zajęło chwilę zanim orkiestra ochłonęła.

Nathan McCree stworzył muzykę do pierwszych trzech części Tomb Raidera, a ty przejąłeś pałeczkę podczas kolejnych produkcji. Czy jego muzyka ma wypływ na rozwój tej znanej z kolejnych części serii?

PC: To co zrobił Nathan, miało ogromny wpływ na to jak muzyka wygląda teraz. Główną zmianą jest użycie żywej orkiestry, która nie ma takich ograniczeń jak użycie gotowych sampli.

Lara po raz pierwszy pojawi się na PS2. Czy miało to jakieś znaczenie dla ścieżki dźwiękowej?

PC: Po pierwsze mamy możliwość odgrywania dźwięków w systemie Dolby 5.1. Dźwięk tworzymy wciąż tak jak przedtem, byli potrzebni jednak nowi programiści pomocni podczas implementowania muzyki do gry, aby brzmiała dokładnie tak jak powinna.

Czy to pierwszy raz, kiedy muzyka do TR tworzona jest przy udziale orkiestry? Jeżeli tak, to co przyczyniło się do podjęcia takiej decyzji?

PC: Tak, ale tworząc muzykę do poprzednich odsłon gier po głowie zawsze krążyła mi gdzieś myśl o orkiestrze. Jako iż TR6 jest pierwszą częścią TR nowej generacji i ma zaprezentować coś nowego na każdym polu, oczywistym krokiem naprzód wydawało się zatrudnienie żywych muzyków.

Co zadecydowało o wyborze londyńskiej orkiestry oraz studia przy Abbey Road?

PC: Uważam, że Londyńska Orkiestra Symfoniczna jest najlepszą na świecie. Biorąc pod uwagę wszystkie ścieżki dźwiękowe z filmów, jakie powstały w tym studiu i przy jej udziale, wybór jest oczywisty. Myślę, że z tego samego powodu właśnie to studio i tych ludzi wybiera John Williams, którego muzyka także ma niemały wpływ na to jak wygląda ścieżka do TR6.

Bez wątpienia taka orkiestra i to studio nie są tanie, nie zdarza się więc często, żeby muzyka do gry była komponowana w taki sposób. Jak twoim zdaniem wpłynie to na TR?

PC: Ta praca była niesamowitym doświadczeniem. Myślę, że w efekcie zmniejszy się przestrzeń między grą a filmem, przez co gracz będzie bardziej zaangażowany w rozgrywkę.

Nazwa nowego Tomb Raidera sugeruje mroczny klimat. Czy będzie go oddawać muzyka? Jeżeli tak, to w jaki sposób?

PC: Tak, muzyka jest mroczna i podtrzymuje klimat budowany przez grafikę i rozgrywkę.

Jaki był stopień zaawansowania prac nad grą, kiedy rozpocząłeś pracę nad muzyką i jak długo ci ona zajęła?

PC: Starałem się rozpocząć pracę najszybciej jak się dało. Zajęła mi ona około 3 miesięcy.

Jak wygląda proces tworzenia takiej muzyki?

PC: Na początku używam samplera i syntezatorów, aby nadać muzyce jakiś ogólny kształt na podstawie tak wielu obrazów z gry jak się tylko da. Potem przerabiam każdą ścieżkę na plik MIDI i ogólny zarys zapisany w stereo. Potem, wraz z kompozytorem muzyki symfonicznej (Pete Wright) przerabiam muzykę tak, aby nadawała się na utwór grany przez orkiestrę. Tak to najogólniej wygląda.

Co stanowiło główną inspirację podczas tworzenia tej ścieżki dźwiękowej?

PC: Muzyka Johna Williamsa i Dana Elfmana.

Jak według ciebie zmieni się muzyka w grach komputerowych, a w szczególności jak to się ma do muzyki w kolejnych Tomb Raiderach?

PC: Myślę, że coraz częściej będzie się używało muzyki nagrywanej na żywo. Z całą pewnością podczas tworzenia muzyki do kolejnych części TR będziemy wciąż nagrywać z orkiestrą.

Czy są instrumenty, których staraliście się unikać oraz takie, których chcieliście używać jak najwięcej?

PC: Dosyć często używaliśmy oboju oraz harfy, jako iż brzmią kobieco – doskonale nadają się jako odniesienie do Lary.

Którą ze swoich trzech ścieżek dźwiękowych do Tomb Raidera i który z jej kawałków lubisz najbardziej?

PC: Z całą pewnością ścieżkę do „Angel of Darkness”, jako iż nic nie zastąpi 84 osobowej orkiestry. Jeżeli chodzi o pojedynczy utwór to chyba muzykę z napisów w TRV - jest dosyć dziwaczna. Pewnie dlatego, ze pisałem ją o 5 rano...

Gdybyś miał wybierać, to muzyka z jakiej gry, jest według ciebie soundtrackiem wszechczasów?

PC: Myślę, że ta z gry „Forbidden Forset” i „Medal of Honour”.

Gra w Wielkiej Brytanii pojawi się w listopadzie. Jak czujesz się po ukończeniu tak dużego projektu?

PC: Było to wspaniałe doświadczenie. Szczególnie, kiedy dostaliśmy zgodę na nagrywanie z londyńską orkiestrą na Abbey Road. Mam nadzieję, że będę jeszcze okazje do pracy w ten sposób.

Czy istnieje możliwość wydania ścieżki dźwiękowej osobno?

PC: Mam taką nadzieję. Powiemy więcej, kiedy premiera będzie bliżej.

Więcej w Fandom

Losowa wiki