FANDOM

Nikołaj – mieszkaniec wyspy Yamatai, trzeciorzędny antagonista w grze Tomb Raider z 2013 roku. Członek Bractwa Solraii i jeden z poruczników Mathiasa, sprawujący pieczę nad fortecą bractwa. Autor serii dokumentów „Wyznania Solarii”.

Biografia Edytuj

O życiu Nikołaja przed rozbiciem się na Yamatai wiadomo niewiele ponad to, że pochodził z Rosji, podobnie jak jego bracia, którzy trafili na wyspę razem z nim – Władimir, Borys i Dmitrij. Wszyscy czterej przyjęli złożoną przez Mathiasa ofertę „dołącz lub zgiń”, zaś pozostała część ocalałych z ich statku zginęła, odmawiając wstąpienia do kultu. W dość szybkim czasie awansował na porucznika Mathiasa, który powierzył mu zadanie werbowania do bractwa nowych członków i przeprowadzanie ich „inicjacji”. Chociaż wiernie służył Mathiasowi, nie wierzył w jego opowieści o Słonecznej Królowej, uważając go za szaleńca, posiadającego jednak olbrzymią charyzmę. Jego oddanie wynikało wyłącznie ze strachu przed Mathiasem, więc chociaż sam nigdy mu się nie sprzeciwił, zamierzał przejąć władzę nad Solarii kiedy tylko dotychczasowy lider bractwa zginie.

Kiedy Lara Croft dociera do jaskiń geotermalnych, żeby uratować Samanthę, Nikołaj i Dmitrij atakują ją i brutalnie okładają pięściami za to, że zabiła Władimira, dopóki nie zostają uspokojeni przez Mathiasa. Zginął w walce, jaka wywiązała się chwilę później w twierdzy Solarii, kiedy Lara wystrzeliła z granatnika w stanowisko cekaemu, z którego ją ostrzeliwał.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki