Fandom

Tomb Raider Wiki

Mathias

433strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Mathias, przez współwyznawców nazywany ojcem Mathiasem – drugorzędny antagonista gry Tomb Raider z 2013 roku. Mieszkaniec wyspy Yamatai, na której, chcąc się z niej wydostać, założył Bractwo Solarii, mające na celu znalezienie następczyni Słonecznej Królowej Himiko. Jest narratorem znajdowanych na wyspie dokumentów znanych jako „Pamiętniki szaleńca”.

Życiorys Edytuj

Przybycie na Yamatai Edytuj

Mathias trafił na wyspę w 1982 roku, kiedy jego samolot rozbił się nad oceanem w jej pobliżu. Szybko zrozumiał, że ucieczka z wyspy nie jest możliwa tak po prostu, dlatego poświęcił swoich towarzyszy, żeby obserwować, jak giną podczas powstałej znikąd burzy. Poszukując sposobu na wydostanie się z wyspy, natrafił na ślady starojapońskiego królestwa Yamatai i odkrył moce jego dawno zmarłej władczyni, Słonecznej Królowej Himiko. Chociaż początkowo unikał innych ocalałych, po kilku latach zdał sobie sprawę, że chcąc uciec, musi znaleźć kogoś do pomocy. W tym celu zaczął werbować silnych, ale niezbyt inteligentnych mężczyzn do swojego bractwa Solarii czczącego Himiko. Podczas gdy Solarii wznosili miasteczko w pobliżu dawnego pałacu, Mathias poszukiwał „klucza” do uwolnienia królowej, co umożliwiłoby ucieczkę z wyspy. Stał się okrutnym i bezwzględnym tyranem, zabijającym bez wahania każdego – w tym swoich wyznawców – którzy chociażby w najmniejszym stopniu mu się sprzeciwili lub zawahali podczas wykonywania rozkazów, zostawiając ich ciała na pożarcie oni.

Rytuał „wyniesienia” Edytuj

Kiedy w 2013 roku na wyspie rozbił się statek Endurance, Mathias odnalazł dwie ocalałe z katastrofy – Samanthę Nishimurę i Larę Croft – i, mówiąc, że dawniej pracował jako nauczyciel, próbował zdobyć ich zaufanie. Słuchając, jak Samantha opowiada o Himiko i Burzowej Gwardii, zdał sobie sprawę, że może być ona następczynią Słonecznej Królowej, a tym samym kluczem do wydostania się z wyspy. Gdy zmęczona Lara zasnęła, Mathias porwał Samanthę i uwięził ją w fortecy Solarii, zamierzając poddać „próbie ognia”. Croft zaatakowała bazę kultu, uwalniając Sam i pozostałych ocalałych członków załogi Endurance. Mathias odkrył, że Lara i Conrad Roth planują uciec z wyspy wezwanym na pomoc śmigłowcem, obserwował jednak ze spokojem, jak znikąd zbiera się burza, która strąca maszynę z nieba. Rozkazał zaatakować miejsce, w którym rozbił się śmigłowiec, zabijając przy tym chroniącego Larę Rotha, wbijając mu siekierę w plecy. Nie mając lepszego pomysłu na odzyskanie Samanthy, sprzymierzył się z Jamesem Whitmanem, obiecując mu, że będzie mógł stworzyć materiał dokumentalny o Solarii, jeżeli przyprowadzi Nishimurę. Po doprowadzeniu do niego dziewczyny, wykorzystał Whitmana jako przynętę dla oni, żeby dostać się z Sam do klasztoru celem odprawienia rytuału „wyniesienia”.

Niedługo po tym, jak rozpoczął rytuał, na miejsce dotarła Lara, po drodze zabijając niedobitki jego Solarii. Kiedy próbuje przerwać ceremoniał, Mathias wytrąca jej łuk z rąk i atakuje ją, ta jednak broni się i rani go, strzelając do niego z jego własnej broni. Ostatecznie zostaje przez nią postrzelony jeszcze kilkakrotnie, wpadając do rozpadliny wokół ruin klasztoru.

Dalsze losy Edytuj

Niedługo po śmierci Mathiasa, grupa fanatyków znanych jako Wyznawcy Solarii – czczących założyciela kultu, ale uznających się za niegodnych Słonecznej Królowej – podjęła kroki mające na celu ponowne sprowadzenie na Yamatai Lary Croft i pozostałych ocalałych z Endurance, żeby wykorzystać ich do rytuału, który przywróci Mathiasowi życie. Chociaż rytuał nie przebiega bez komplikacji, Mathias ostatecznie odradza się w ciele przywódcy Wyznawców, Matsu, po to tylko, żeby chwilę później ponownie zginąć.

Ciekawostki Edytuj

  • Mathias nosi podobieństwa – zarówno pod względem wyglądu, jak i zachowania – do Osmunda Saddlera, głównego antagonisty gry Resident Evil 4. Główną różnicą jest ich motywacja – podczas gdy Saddler chciał rządzić światem, Mathias chciał uciec z wyspy. Tym niemniej, gdyby mu się udało, świat i tak zostałby podbity przez jego królową.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki