Fandom

Tomb Raider Wiki

Maska Meduzy

433strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Maska Meduzy (ang. Tomb Raider: The Medusa Mask lub Tomb Raider: Saga of the Medusa Mask) – pierwszy oficjalny komiks zrealizowany na podstawie gier z serii Tomb Raider, wchodzący w skład Tomb Raider: The Series i stanowiący pierwsze cztery jego zeszyty, wydawane pierwotnie od 1 grudnia 1999 do 22 marca 2000 roku.

Wydania Edytuj

1 stycznia 2001 roku wszystkie cztery zeszyty zostały opublikowane w wydaniu zbiorczym jako Tomb Raider Volume 1: Saga of the Medusa Mask. W czerwcu tego samego roku ukazał się pierwszy i ostatni numer Tomb Raider Magazine, który poza dwoma pierwszymi zeszytami Maski Meduzy zawierał również wywiady z rysownikami i scenarzystami.

Pod koniec grudnia 2006 roku Maska Meduzy, wraz z pozostałymi czterdziestoma sześcioma zeszytami, ukazała się w wydaniu zbiorczym Tomb Raider: Compendium, opublikowanym przez wydawnictwo Image Comics.

30 listopada 2016 roku, wraz z historiami The Merlin Stone, Dead Center, Chasing Shangri-La, Grim Reaper i Without Limit, wydana została przez wydawnictwo Dark Horse Comics w ramach albumu Tomb Raider: Archives Volume 1.

W Polsce komiks ukazał się nakładem wydawnictwa TM-Semic, które w 2001 roku opublikowało go w dwóch tomach, na które składały się po dwa zeszyty.

Fabuła Edytuj

Zeszyt 1 Edytuj

Iran. Lara Croft ścigana przez wyznawców Allacha zdobywa naszyjnik. Po dramatycznym pościgu Lara postanawia odpocząć na swym jachcie, na Morzu Śródziemnym. Towarzyszy jej ochroniarz rodziny Croftów, Hartford Compton. Jacht odwiedza dawny przyjaciel matki Lary, Paris d’Arsein. Prosi podróżniczkę, by odnalazła mityczną Maskę Meduzy. Lara nurkuje w morzu. Niestety ktoś bardzo chce jej w tym przeszkodzić...

Zeszyt 2 Edytuj

Z opresji Larę ratuje Compton. Bohaterka wspomina przeszłość: katastrofę lotniczą, zamach na jej rodzinę. Gdyby nie pomoc Comptona, już dawno by nie żyła. Tymczasem odnaleziony pod wodą trop prowadzi pannę Croft w niegościnne rejony Nepalu. Czy jest tam ukryta Maska Meduzy, obdarzona wielka mocą?

Zeszyt 3 Edytuj

Lara Croft spotyka Chase’a Carvera, poszukiwacza przygód, który był niegdyś jej chłopakiem. Para dawnych przyjaciół musi uciec przez tajemniczymi napastnikami i wspólnie odnaleźć tytułowy artefakt.

Zeszyt 4 Edytuj

Lara Croft i Chase Carver odnajdują wielką pieczarę, pełną trupów i pułapek. Dodatkowo pewna tajemnicza postać śledzi ich każdy ruch.

Galeria okładek Edytuj

Komiksy Tomb Raider
Tomb Raider: The Series
(Top Cow)
Maska Meduzy (#1-4) • The Merlin Stone (#5-6) • Dead Center (#7-10) • Chasing Shangri-La (#11-12) • Grim Reaper (#13-14) • Without Limit (#15) • Pieces of Zero (#16-20) • Year of the Cat (#18) • The Trap: Path of the Tiger (#21-23) • Medusa’s Garden (#24) • Endgame (#25) • Abyss (#26-28) • Strange Flesh (#29-30) • Conquista (#31) • The Angel of Darkness (#32-34) • The Black Legion (#35-37) • Bloodstones (#38-39) • Risen (#40) • Spirit Walker (#41-42) • Tower of Souls (#43-44) • Inner Demons (#45) • Gathering Storm (#46-48) • Vendetta (#49) • Alpha/Omega (#50)
Tomb Raider
(Dark Horse)
PoczątekSeason of the Witch (#1-6) • Secrets and Lies (#7-12) • Queen of Serpents (#13-18) • SporeLara Croft and the Frozen Omen

Więcej z Fandomu

Losowa wiki