Fandom

Tomb Raider Wiki

Level Editor

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Oficjalny program do edycji levelów w Tomb Raider IV. Został dołączony wraz z Tomb Raider: Chronicles, w związku ze zmianą enginu gry.

PrzeznaczenieEdytuj

Edytor nie zawiera funkcji do animacji i budowy nowych obiektów 3D. Możemy je jedynie wybierać spośród udostępnionych wraz z edytorem. Nie ma więc mowy o zmianie wyglądu, czy animacji Lary za pomocą Room Editor'a. Mamy za to całkowity wpływ na wygląd samego levelu. Możemy więc budować nowe pokoje, łączyć je, kopiować, wklejać, usuwać, zmieniać. Mamy dostęp do panelu z teksturami, którymi możemy pokryć dowolny obszar. Edytor umożliwia wstawianie źródeł kolorowego światła i cieni. Świateł może być oczywiście wiele rodzajów. Oprócz tego możemy wstawiać różnego rodzaju obiekty 3D, ustawiać gdzie, kiedy i jaka ma się uruchomić muzyka. Z dźwiękowych opcji możemy również dobrać dźwięk dla odpowiedniej tekstury (np. aby po wejściu na metalową posadzkę Lara wydawała metaliczne dźwięki).
Każdy pokój możemy zobaczyć w podglądzie 3D jak i w 2D (widok z góry). Tworzenie podstawowych brył, po których Lara może się przechadzać (bloki) jest bardzo proste - wystarczy „wyciągnąć” z ziemi na żądaną wysokość ów blok. Podobnie jest z sufitem, skąd również w podobny sposób wysuwamy blok z góry w dół. To oczywiście nie koniec. Taki wysunięty blok możemy modyfikować, tworzyć pochyłość, wierzchołki, pochyłe narożniki i co tylko jest możliwe z takimi blokami.

Wgrane levele w Room EditorEdytuj

Lvl dodane później przez Eidos'a:

Więcej w Fandom

Losowa wiki