FANDOM

Lara Croft and the Temple of Osiris – przygodowa gra akcji stworzona przez studio Crystal Dynamics, a wydana przez Square Enix na platformy Microsoft Windows, PlayStation 4 i Xbox One. Stanowi sequel Lara Croft and the Guardian of Light z 2010 roku, będąc drugą odsłoną spin-offów serii Tomb Raider.

Fabuła Edytuj

Lara Croft rywalizuje z Carterem Bellem o odnalezienie kostura Ozyrysa. Po odnalezieniu go w starożytnej egipskiej świątyni zdaje sobie sprawę, że ciąży na nim klątwa, jednak marzący o wielkiej sławie Bell ignoruje jej ostrzeżenia i postanawia zabrać kostur, co prowadzi do przebudzenia złego boga Seta. Lara, wspierana przez Bella, boginię Izydę oraz boga Horusa rozpoczynają poszukiwania fragmentów szczątków Ozyrysa, żeby powstrzymać Seta przed zniewoleniem ludzkości.

Postaci Edytuj

Produkcja Edytuj

Crystal Dynamics rozpoczęło produkcję Temple of Osiris w 2013 roku, po premierze gry Tomb Raider. Współproducentami gry było studio Nixxes Software, współpracujące z Crystal Cynamis przy poprzednich odsłonach serii. Produkcja gry zakończyła się w listopadzie 2014 roku.

Dystrybucja Edytuj

3 listopada 2014 roku Valve Corporation i Crystal Dynamics ogłosiły konkurs na powiązaną z serią Tomb Raider zawartość do gry Team Fortress 2. Zwycięskie przedmioty ogłoszone zostały 3 grudnia 2014 i umieszczone w Team Fortress jako nagroda dla osób, które złożyły przedpremierowe zamówienie na Temple of Osiris. Zwycięscy konkursu otrzymali na Steamie dostęp do wszystkich gier z katalogu Square Enix.

Gra została udostępniona 9 grudnia 2014. Studio udostępniło za darmo do pobrania ścieżkę dźwiękową do niej. W sprzedaży detalicznej pojawiła się limitowana Gold Edition, zawierająca siedmioipółcentymetrową figurkę Lary Croft, artbook, mapę świata gry i przepustkę sezonową na zawartość do pobrania.

W sierpniu 2015 roku gra była dostępna za darmo dla posiadaczy abonamentu PlayStation Plus.

Zawartość do pobrania Edytuj

Jeszcze przed premierą gry zapowiedziana została przepustka sezonowa dająca dostęp do całej dodatkowej zawartości do pobrania. 13 stycznia 2015 roku wydano cztery zestawy przedmiotów – trzy z nich zawierały dodatkowe skórki inspirowane grą Tomb Raider: Legenda oraz seriami Deus Ex i Hitman, wcześniej dostępne jako dodatkowa zawartość dla osób kupujących grę w przedsprzedaży. W czwartej paczce, Icy Death, znalazły się dodatkowe przedmioty do gry, przeciwnicy, grobowiec z nowymi zagadkami oraz skórka inspirowana Larą z gry z 2013 roku. 2 lutego w dodatku Twisted Gears wprowadzono nowy grobowiec, przedmioty oraz skórkę inspirowaną oryginalną grą Tomb Raider I z 1996 roku.

Odbiór gry Edytuj

Gra otrzymała nominację do D.I.C.E. Award w kategorii „Wybitne osiągnięcie – oryginalna kompozycja muzyczna”. Średnia ocen gry w agregatorach recenzji waha się – w zależności od platformy – od 69 do 74%.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki