Fandom

Tomb Raider Wiki

Lara Croft Tomb Raider: The Amulet of Power

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Amuletofpower.jpg

The Amulet of Power

  • Autor: Mike Resnick
  • Data wydania: 2 grudnia 2003
  • Ilość stron (wersja angielska): 288

Powieść stanowi bezpośrednią kontynuację gry The Last Revelation, będąc jednocześnie prequelem wydarzeń znanych z The Angel of Darkness. W prologu wyjaśnione zostaje, w jaki sposób Larze udało się uniknąć śmierci w świątyni Horusa. Dziewczyna uratowana zostaje przez mężczyznę podającego się za Kevina Masona, syna znanego archeologa, który odnalazł ją nieprzytomną w świątyni Horusa, po czym przewiózł do szpitala w Kairze. Lara zostaje w szpitalu zaatakowana przez grupę Arabów bez języków. Bohaterka śledzona jest przez grupę Arabów, postanawia więc uciec przed nimi wraz Masonem. Podczas podróży po Afryce dowiaduje się od mężczyzny o amulecie Mereisha – potężnym artefakcie, mającemu zapewniać jego właścicielowi nieśmiertelność i wielką moc. Pierwszym właścicielem amuletu był sudański przywódca Mahdi, który dzięki jego mocy odniósł sukces w powstaniu sudańskim. Artefakt zostaje skradziony Mahdiemu przez pułkownika Charlesa Gordona, który postanawia ukryć go w miejscu, w którym już nikt nigdy go nie znajdzie, przez co Mahdi traci moc nieśmiertelności, a jego wojska zaczynają przegrywać. Obecnie mahdyści próbują odzyskać amulet, wierząc, że pozwoli on odrodzić się Mahdiemu. Ponieważ są przekonani, że Larze udało odnaleźć się artefakt, śledzą ją i starają zabić. Dziewczynie pomagają Mason i grupka antymahdystów, chcących – podobnie jak Lara i Mason – zniszczyć artefakt. Pod koniec książki Lara przybywa do Paryża, w którym rozpoczyna się akcja The Angel of Darkness.

Więcej w Fandom

Losowa wiki