Fandom

Tomb Raider Wiki

Kraken

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Kraken - legendarny stwór morski.

Pierwszym, który opisał to monstrum w epoce nowożytnej, był Erik Pontoppidan w swoim dziele z 1755 r. - Natural History of Norway. Jeszcze wcześniej pisał o nim Pliniusz Starszy - potwór miał blokować Cieśninę Gibraltarską, nie przepuszczając podróżujących tamtędy okrętów. Wedle opowieści żeglarskich, krakeny były często brane za wyspy. Kiedy marynarze wychodzili na ląd, budzili potwora, który się zanurzał, wciągając pod wodę załogę wraz z okrętem. W legendach Kraken jest znany również jako Triangul. Jest pod władzą Neptuna, lecz słucha tego, kogo zobaczy zaraz po przebudzeniu. Zasypia na sto lat, by później przez kolejne sto atakować statki.

Kraken w kulturze masowejEdytuj

Kraken występuje w filmie Piraci z Karaibów: Skrzynia umarlaka i Piraci z Karaibów: Na krańcu świata oraz Zmierzch tytanów, tyle że tutaj jest przedstawiony jako wielki potwór z czterema ramionami i płetwą. Krakenem jest również Czatownik ukazany we "Władcy Pierścieni - Drużynie Pierścienia" u bram Morii, jego obecność odnotowywujemy w mitologii tolkienowskiej. Wystąpił również w jednym z odcinków kreskówki Ben 10, emitowanej na kanale Cartoon Network, filmach animowanych: Atlantyda: Powrót Milo. Kraken, jako wielka ośmiornica, wystąpił również w grze komputerowej Tomb Raider: Underworld, gdzie strzeże tajemniczego artefaktu ukrytego w świątyni położonej na dnie Morza Śródziemnego. W grze Indiana Jones and the Emperor's Tomb Kraken bronił jednej z części Lustra Marzeń (ang. the Mirror of Dreams). Potwór pod postacią węża z 4 mackami został ukazany w grze Fable. Kraken wystąpił również jako jednostka w grze Disciples 2 i w komiksie "Reduktor Prędkości" Blaina.

Więcej w Fandom

Losowa wiki