FANDOM

Jaskinia szaleńca – pierwszy poziom w grze Tomb Raider z 2013 roku, rozgrywający się w jaskini szaleńca i na nadbrzeżnych klifach. Stanowi samouczek do gry, zapoznając gracza z jej podstawowymi mechanikami.

Przegląd Edytuj

We wprowadzeniu znaleźć można:

  • obózObóz 0 obozów
  • dokumentDokument ikona 0 dokumentów
  • geoskrzynkaGeoskrzynka 0 geoskrzynek
  • reliktRelikt 0 reliktów
  • mapaMapa 0 map skarbów
  • grobowiecGrobowiec 0 grobowców
  • wyzwanieWyzwanie 0 wyzwań

Fabuła Edytuj

Larze Croft udaje się przetrwać katastrofę Endurance, po dotarciu do brzegu wyspy zostaje jednak powalona przez nieznanego napastnika, zanim dołączy do pozostałych ocalałych. Budzi się w jaskini szaleńca, powieszona za nogi pod sufitem. Udaje jej się uciec, po drodze trafiając na dziwne oznaczenia i ślady wskazujące na to, że na wyspie działa jakiegoś rodzaju kult, o czym świadczy m.in. złożone w ofierze ciało dziewczyny.

Zadania Edytuj

Przetrwaj Edytuj

Idź przed siebie i przeżyj.

Siła woli Edytuj

Ucieknij z jaskini szaleńca.

  • Znajdź wyjście

Oznaki wyjścia Edytuj

Ustal, co stało się z członkami załogi Endurance.

  • Znajdź ślady pozostałych rozbitków
  • Idź tropem pozostałych rozbitków
  • Schroń się przed burzą

Strategia Edytuj

Siła woli Edytuj

  • Żeby się wyswobodzić, rozhuśtaj Larę w kierunku ciała wiszącego najbliżej ognia. Kiedy zapali się belka, rozhuśtaj się w jej kierunku, dzięki czemu zajmie się lina, na której zawieszona jest Lara.
  • Żeby uciec z jaskini z pływającymi śmieciami, użyj pochodni na słupkach owiniętych materiałami, co doprowadzi do podniesienia się klatki. Wejdź na górę, skocz w kierunku klatki i zawiśnij na niej, co uwolni trochę śmieci, a następnie podejdź do drugiej klatki, podpal jej zawartość i pchnij ją.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki