Fandom

Tomb Raider Wiki

Jacqueline Natla

430stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Jacqueline Natla (ur. 22 czerwca 4004 r. p.n.e.) – dawna władczyni Atlantydy, jeden z największych wrogów Lary Croft.

Życiorys Edytuj

Władczyni Atlantydy Edytuj

Wraz ze swoimi braćmi, Qualopekiem i Tihocanem, rządziła Atlantydą za pomocą potężnego artefaktu – Dziecięcia. W pewnym momencie postanowiła wykorzystać moc artefaktu, żeby stworzyć armię mutantów na swoje usługi, za co została skazana przez dwóch pozostałych władców na wygnanie i zamrożenie w kapsule kriogenicznej.

Tomb Raider I i Anniversary Edytuj

Jacqueline Natla - TRI.jpg

Natla w Tomb Raider I

Podczas prób jądrowych w Los Alamos w stanie Nowy Meksyk została uwolniona z kapsuły, w której przebywała od tysięcy lat. Po wyswobodzeniu się przyjęła imię Jacqueline i założyła firmę Natla Technologies, wykorzystując swoje naukowe doświadczenie i spryt. Firma była przykrywką dla jej prawdziwego celu – prowadzenia wykopalisk mających doprowadzić do odnalezienia wrót kryjących pozostałości po Atlantydzie. W celu odzyskania fragmentów Dziecięcia, który po śmierci pozostałych władców podzielony został na trzy części i ukryty w różnych miejscach na świecie, wynajęła Larę Croft i Pierre’a DuPonta. Kiedy w końcu weszła w posiadanie wszystkich fragmentów, siłą odbierając je Larze, zaczęła tworzyć armię mutantów, mających stanowić – jej zdaniem – nowy etap ewolucji człowieka. Ostatecznie zostaje jednak pokonana przez Croft, a Dziecię i pozostałości Atlantydy – zniszczone.

Underworld Edytuj

Po swojej porażce, Natla zostaje uwięziona przez Amandę Evert, która przetrzymuje ją na swoim statku w kapsule, którą odkryła w Zaginionym Mieście. Przed zatopieniem statku przez Larę, opowiada jej, że Helheim i Avalon to w rzeczywistości różne nazwy tego samego miejsca, a żeby się tam dostać, potrzebuje młota Thora – Mjölnira. Po odnalezieniu artefaktu, Lara ponownie konfrontuje się z Natlą z zamiarem jej zabicia, ta jednak wyjawia jej, że w celu otwarcia wrót Helheimu niezbędny jest rytuał, który zna tylko ona. Lara, zdając sobie sprawy, że nie ma innego wyjścia, rozbija kapsułę i uwalnia Natlę. Po dotarciu do Avalonu mówi Croft, że manipulowała nią, chcąc dotrzeć do starożytnego urządzenia znanego jako wąż Midgardu, który sprowadzi na świat ragnaröku i zapoczątkuje „siódmą erę”. Larze udaje się zniszczyć urządzenie i rzucić w Natlę Mjölnirem, co powoduje wybuch, w wyniku którego kobieta wpada do eitru otaczającego zapadającego się mechanizm.

Lara’s Shadow Edytuj

Natli udaje się przeżyć i uciec z eitru. Doppelgänger prowadzi ją do urządzenia wykorzystanego do stworzenia thralli i aktywuje je, tak jak go poinstruowano. Następnie otrzymuje ostatni rozkaz: zabić Larę, a następnie odebrać sobie życie. Kiedy Croft wyzwala doppelgängera spod kontroli Natli, ten niszczy urządzenie, w wyniku czego Natla zostaje przysypana pod gruzami, a następnie zalana eitrem.

Charakterystyka Edytuj

Natla interesuje się eksperymentami genetycznymi, twierdząc, że rasa ludzka popadła w dekadencję, tak jak wcześniej mieszkańcy Atlantydy. Chce siłą doprowadzić do ewolucji człowieka poprzez wypuszczenie na ludzkość swoich stworów, dzięki czemu przeżyją tylko najsilniejsi. Chce zobaczyć, jaka „doskonałość” narodzi się dzięki takiemu eksperymentowi. Nie baczy na moralne konsekwencje swoich czynów, traktując ludobójstwo jako ciekawe zagadnienie naukowe.

Podobnie jak pozostali władcy Atlantydy, w pierwszej odsłonie serii przedstawiana była w stylu właściwym dla science-fiction. Pojawiły się sugestie, że skrzydła, którymi dysponowała, należały do mutanta, którego nosiła na barkach, zaś możliwość strzelania kulami ognia to zasługa mutanta na przedramieniu. W Tomb Raider I nic nie wskazuje na to, żeby posiadała umiejętność zmieniania kształtu, teleportacji, żeby była nieśmiertelna albo dysponowała supersiłą.

Ciekawostki Edytuj

  • Hebrajskie słowo natla (נטלה) oznacza „naczynie do mycia rąk”. Innym możliwym pochodzeniem jej imienia jest samo „נטל”, oznaczające „to, co zostało podniesione” lub „to, co zostało zabrane”.
  • Natli poświęcona jest piosenka „Atlantis to Interzone” zespołu Klaxons.
  • W Tomb Raider I jeździ białym mercedesem S-Class 300SEL (W126), z kolei w Anniversary białym mercedesem S430 (W220).
  • Model Natli z przerywników filmowych do Tomb Raider I został wykorzystany w Chronicles jako model matki Lary. Został on na nowo oteksturowany, wyłączając twarz, dodano do niego również inną fryzurę.
  • Natla jest jednym z czterech antagonistów, którzy pojawiają się w wielu kontynuacjach. Drugim był Set, zaś Werner von Croy i Lux Veritatis pojawiają się zarówno w oryginalnej linii czasowej, jak i w serii komiksów wydawnictwa Top Cow.

Więcej w Fandom

Losowa wiki