FANDOM

Helheim, znany również jako Świat Hel – w mitologii nordyckiej miejsce (zaświaty), do którego trafiają wszyscy ci, którzy nie zginęli chwalebnie w boju, rządzone przez boginię Hel i położone pod korzeniami Drzewa Świata, Yggdrasila. Finałowa lokacja w grze Tomb Raider: Underworld, poszukiwana przez Larę Croft od Legendy. W grach przedstawiane jako tożsame z celtyckim Avalonem i majańską Xibalbą, będącymi tym samym miejscem, ale w różnych kulturach występujących pod innymi nazwami. Jak wyjaśnia Lara: „W różnych mitach używa się innych nazw, ale wszystkie one odnoszą się do tych samych pozostałości starożytnego świata”.

Opis z dziennika Edytuj

Helheim – Świat Hel. W tym miejscu bogini Hel – przedstawiana jako pół kobieta, pół-szkielet – zajmowała się wszystkimi duszami, które nie dotarły po śmierci do Walhalli. Resztki drogi i zwodzony most pokazują, że to miejsce pochodzi z czasów jeszcze dawniejszych niż Niflheim i w pewnym okresie znajdowało się nad poziomem morza. Część szczytowa została uwięziona w wiecznym lodzie, zatem może jest jakiś inny, nie wymagający zamoczenia sposób, żeby dotrzeć do środka od góry.

Tomb Raider: Underworld Edytuj

Kamień Mocy.JPG

Kamień Mocy

Lara dowiaduje się od Jacqueline Natli, że do Helheimu dostać można się wyłącznie posiadając młot Thora – Mjölnir – uprzednio odprawiając odpowiedni rytuał. Po dostaniu się do Świata Hel Lara spotyka swoją matkę, Amelię Croft, która, tak jak podejrzewano, wiele lat wcześniej przeżyła kontakt z tajemniczym portalem w Nepalu i trafiła do zaświatów. Przebywając w Helheimie wpadła jednak do wypełniającego go eitru, zamieniając się w zniewoloną. Amelia zostaje zabita przez Natlę, a Lara, wspierana przez Amandę Evert, konfrontuje się z dawną władczynią Atlantydy. Chce ona użyć węża Midgardu (Jörmungandr), który okazuje się być olbrzymim urządzeniem położonym pod najsłabszym na Ziemi punktem tektonicznym. Jego uruchomienie doprowadzi do wielu naturalnych katastrof, zapoczątkowując tym samym ragnarök, po którym ma nastać „siódma era”. Natla zostaje pokonana i wpada do eitru otaczającego Jörmungandr. Lara i Amanda, korzystając z portalu sprowadzającego ludzi do Helheimu, uciekają z zaświatów do Nepalu.

Przedmioty Edytuj

Kamienie Mocy Edytuj

W Helheimie Lara odnaleźć musi cztery Kamienie Mocy – pomniejsze artefakty, stanowiące zarazem klucze niezbędne do otworzenia bram lokacji. Są to ozdobne przedmioty w kształcie pięciokątów, ozdobione świecącymi na niebiesko tajemniczymi symbolami, które należy umieścić w odpowiednich miejscach, żeby aktywowały mechanizm otwierający bramy.

Poziomy Edytuj

Przeciwnicy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki