Fandom

Tomb Raider Wiki

Gianni Bartoli

433strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Gianni Bartoli – były przywódca organizacji/kultu Fiamma Nera, ojciec Marca Bartolego.

Życiorys Edytuj

Zamieszkiwał rezydencję w Via Caravelli w odległej części Wenecji, znajdującą się pod kontrolą Fiamma Nery. W przeszłości prawdopodobnie często podróżował do Chin, o czym może świadczyć kolekcja reliktów z czasów dynastii Ćin (Qín) i „zabawki” cesarza – niebezpieczne pułapki zainstalowane w jego rezydencji na wypadek włamania. Był również magikiem, a swoje sukcesy na tym polu zawdzięczał prawdopodobnie zebranym przez siebie reliktom.

W pewnym momencie odnalazł Serafina, klucz niezbędny do otwarcia katakumb w tybetańskim klasztorze Barkhang, wcześniej skradziony z klasztoru. Zwierzył się Marcowi, że posiada klucz, a następnie opuścił swój luksusowy statek, Marię Dorię i prawdopodobnie udał się do Tybetu. Statek został zbombardowany przez tybetańskich mnichów, nie chcących, żeby ktokolwiek odnalazł znajdujący się w pałacu chińskiego cesarza Sztylet Xian – relikt, którego od stuleci poszukiwała Fiamma Nera. Gianni zginął, klucz przepadł wraz z nim, a przywództwo nad organizacją przejął Marco. Nie wiedząc, gdzie dokładnie zatonął statek, Fiamma Nera spędziła lata na jego poszukiwaniach, żeby móc kontynuować swoje zadanie.

Ciekawostki Edytuj

  • Plakat przedstawiający Gianniego w operze to w rzeczywostości przerobiony plakat Harry’ego Houdiniego, do którego dodano słowo „Bartoli”, zaś samej postaci dorobiono wąsy i brodę.
  • Przed premierą gry, w magazynie „Gamesmaster” opublikowano artykuł mówiący, że fabuła Tomb Raider II będzie obracała się wokół nieżyjącego już magika imieniem Callistro. Jeżeli nie było to błędem redaktorów, niewykluczone, że postać początkowo nazywać miała się Callistro Bartoli.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki