Fandom

Tomb Raider Wiki

Ghana (Lokacja)

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

W pogoni za Rutlandem oficjalnie Lara odwiedza Ghanę po raz pierwszy. Już na początku dowiadujemy się jednak, że jeszcze przed urodzeniem bohaterki, jej rodzice prowadzili na tym terenie badania naukowe. Zresztą Lara niedługo potem natrafia na ślady działalności swego ojca. Ghana jest krajem położonym w zachodniej Afryce, bardzo blisko równika. Występuje tu klimat tropikalny - gorący i wilgotny szczególnie w południowej części kraju. Z gry wiemy tylko, że akcja Tomb Raider Legend rozgrywa się w rejonie jeziora Volta. Nie jest to zbyt precyzyjna wskazówka, albowiem jeziora Volta jest największym sztucznym zbiornikiem wodnym na świecie (powstałym na skutek działania zapory wodnej Akosomba) i rozciąga się na dużym obszarze wschodniej Ghany. Z rozmowy bohaterów gry można wnioskować, że fikcyjna świątynia przedstawiona w grze znajduje się gdzieś u zbiegu rzek Volta Biała i Volta Czarna. Na tym terenie jezioro Volta gubi regularny kształt i tworzy wiele odnóg i mniejszych rozlewisk. Koncepcyjnie jest więc to teren w sam raz pasujący do lokacji ukazanych w grze.

Więcej w Fandom

Losowa wiki