Fandom

Tomb Raider Wiki

Gavin Rummery - Wywiad

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Pytanie: Po pierwsze - kim jest Lara Croft? Czy została stworzona w oparciu o jakąś prawdziwą osobę czy też może jest zwykłą fikcją?

Gavin Rummery: Lara jest w całości wymysłem Toby Garda (naszego głównego grafika). Miał on dosyć poteżnych facetów a'la Arnold i uznał, że ich damski odpowiednik jest o wiele ciekawszy.

Pytanie: Jak powstał scenariusz pierwszej części?

Gavin Rummery: Został napisany przez Vicki Arnold i Toby'ego. Podstawowym założeniem był start gry w bardzo naturalnym i realistycznym otoczeniu, które z czasem zmieni się na bardziej fikcyjne. I tak Lara pod koniec odkrywa tajemnice Atlantydy i walczy z hordami piekielnych potworów.

Pytanie: Tomb Raider został uznany za najlepszą grę 3D wszechczasów. Czy trudno było stworzyć jej wygląd?

Gavin Rummery: Tak, bardzo trudno. Od początku chcielśmy robić rzeczy, których nikt wcześniej nie zrobił. Tomb Raider to gra 3pp w świecie 3D, gdzie gracz jest wolny, może iść tam gdzie mu się podoba. Zazwyczaj gry 3D były raczej mapami 2D niż pełnymi trójwymiarowymi światami. Największym wyzwaniem było umieszczenie Lary w tym świecie co prowadziło do konieczności stworzenia setek klatek animacji i wystarczojąco inteligentnej kamery, która zawsze pokazywałaby Larę tak jak trzeba.

Pytanie: Między zwykłą wersją, a tą na akcelertaory 3D jest ogromna różnica. Czy to cię zaskoczyło?

Gavin Rummery: Niezupełnie. W pececie 80% mocy obliczeniowej jest kierowane na rysowanie polygonów. W akceleratorze to zadanie jest przejmowane przez wyspecjalizowany chip. Teraz procesor ma 100% mocy na to, co wcześniej było obsługiwane przez 20%. Dlatego wszystko jest szybsze. Dodatkowo akcelerator 3D posiada wiele dodatkowych funkcji (rozmywanie tekstur itp.) co również w znacznym stopniu wpływa na jakość wizualną programu.

Pytanie: Patrząc na TR. Jakie są elementy, które chciałbyś poprawić?

Gavin Rummery: Często obiekty można było zobaczyć przez ścianę - to wymaga dopracowania. Także kamera nie zawsze działała tak, jakbym sobie tego życzył, ale komputerowe kamery zawsze były trochę głupie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki