Fandom

Tomb Raider Wiki

Gary Reading - Wywiad

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Tłumacznie rozmowy z rzecznikiem prasowym Core Design na temat TAOD.

Gandalf: Kiedy odbędzie się premiera?

Gary Reading: Nie jest to jeszcze ostatecznie ustalone, ale szykujcie na na luty.

Gandalf: Jesteś pewny?

Gary Reading: Tak. Luty.

Lara Soul: Czy ta data jest identyczna dla wszystkich państw?

Gary Reading: Mogą wystąpić drobne różnice, ale to kwestia kilku dni.

yipper: Czy równocześnie zostaną wydane wersje na PC i PS2?

Gary Reading: Tak będzie.

Spike: Czy są jakieś znaczące różnice w rozgrywce między wersjami PC i PS2?

Gary Reading: Pod względem grywalności nie - różnice będą natomiast widoczne w grafice.

Blade: Czy w grze będą pojawiać się techniki krycia się przed wrogami?

Gary Reading: Tak, ale to nie będzie nowy Metal Gear Solid. Lara będzie dysponować takimi ruchami, ale nie to jest podstawą gry.

Raider X: A co z kamerami?

Gary Reading: System kamer został nieco zmieniony, ale głównie będzie to stare rozwiązanie.

esdee: Czy system sterowania będzie równie prosty jak to miało miejsce dotychczas?

Gary Reading: System sterowania nieco się zmienił, ale też nie za bardzo. Np. gdy Lara podejdzie do rynny, automatycznie się jej chwyci i zacznie wspinać.

Spike: Jaka była przyczyna opóźnienia premiery? Było wiele spekulacji na ten temat.

Gary Reading: Gra nie było po prostu gotowa. Nie doceniliśmy złożoności całego procesu. Nie była to łatwa decyzja, ale jesteśmy zadowoleni, że ją podjęliśmy. O pozytywnych skutkach przekonacie się w przyszłym miesiącu.

Scarlett: Czy TAOD na PC będzie na płycie DVD czy CD?

Gary Reading: CD

Inferno: A jak zostanie rozwiązane menu gry?

Gary Reading: Niestety menu jest jedną z tych rzeczy, o których nie mogę się teraz wypowiadać.

Inferno: Jak wiele czasu spędzimy grając Kurtisem?

Gary Reading: Nie jestem pewien, ale powinno to być ok. 15-20% całego czasu gry. Kurtis w żadnym wypadku nie jest po to, aby odbierać coś Larze. Mieliśmy pewne obawy, ale fabuła gry dają nam doskonałą możliwość wprowadzenia Kurtisa. Zobaczymy co na to powiedzą gracze.

CyCro: Czy będzie można sterować za pomocą myszki?

Gary Reading: Tak będzie opcja używania myszki. Także klawiatury numerycznej.

BondBabe: Czy będą jakieś nowe bronie i pojazdy?

Gary Reading: żadnych nowych pojazdów, ale za to masa nowych broni. Różne pistolety, shotguny itd.

n tomb raider: Jakie poprawki wprowadzacie do gry?

Gary Reading: Głównie sprawy związane z grywalnością, ale także sporo pracy wkładamy w detale - lokacje, animacje itd. Chcemy, aby wszystko było wykonane perfekcyjnie.

Lara Soul: Czy planujecie wprowadzić tryb multiplayer, a jeśli nie, to dlaczego?

Gary Reading: Nie planujemy. Przy Larze to nie jest najlepszy pomysł. Obserwujemy rozwój rynku on-line, ale obecnie jest on jeszcze dostatecznie powszechny. W grze będą natomiast różne ukryte wskazówki do ukrytych stron internetowych, na których gracze znajdą różne ciekawe informacje.

New Raider: Czy z każdym levelem gra będzie coraz trudniejsza?

Gary Reading: Tak. Ale tak wiele będzie różnic między levelami, że całość będzie głównie zależeć od umiejętności gracza. Zaczynamy od prostych spraw, ale potem zadania będą coraz bardziej złożone.

TRWad: Ile czasu może zająć pokonanie jednego levelu? Czy można będzie uczynić to na kilka sposobów?

Gary Reading: Nie można odpowiedzieć na to pytanie. Wszystko zależy od tego jak gracz będzie sprawny manualnie i jak będzie sobie radził z zagadkami.

n tomb raider: Czy zobaczymy jak Lara wydostaje się z piramidy (końcówka TR4)?

Gary Reading: W tej grze nie będzie to dokładnie wyjaśnione.

Vampire Frogfoo: Jakie nowe ubrania będzie nosić Lara?

Gary Reading: Ma swój strój bojowa, strój dżinsowy i jeszcze jeden, o którym teraz nie mogę powiedzieć.

SYS: Okay. A co z wydaniem wersji demo? Kiedy się ona pojawi?

Gary Reading: Cóż. Pracujemy nad tym, ale nadal nie jesteśmy pewni. Wkrótce powinno się jednak coś w tej sprawie wyjaśnić.

stella: Czy są jakieś plany wydania edytora leveli?

Gary Reading: Nie - głónie ze względu na prawa autorskie. Używam komponentów pakietu graficznego Maya, a ten nie jest tani. Być może za kilka lat, ale nie można teraz niczego obiecywać.

Gandalf: Czy Lara będzie miała nieograniczoną amunicję do pistoletów? Czy będzie ona mogła walczyć wręcz?

Gary Reading: Lara nie będzie miała nieograniczonej amunicji, ale będzie miała możliwość walki wręcz. Spodoba Wam się animacja.

TOMLCO: Czy kiedykolwiek zobaczymy jeszcze dom Lary?

Gary Reading: W tej grze nie, ale dom Lary jest częścią całej historii, więc pewnie znajdziemy się w nim za rok lub dwa. W każdym razie jeszcze nie teraz.

Gitch: Czy Lara kiedykolwiek będzie jeździła na koniu czy wielbłądzie?

Gary Reading: Nigdy nie mów nigdy, ale z pewnością nie tym razem. W sumie to zabawna myśl.

Katie: Czy muzycy z Core byli bardzo zajęci komponowaniem muzyki? W poprzednich grach TR była ona wspaniała.

Gary Reading: Muzyka jest w całości nowa, napisana przez naszych utalentowanych muzyków. Została nagrana przez Londyńską Orkiestrę Symfoniczną w studiach przy Abbey Raod. Jeśli lubicie starą muzykę, będziecie tą z TAOD zachwyceni.

psiko: Lara ma zaczynać bez broni? Kiedy ją znajdzie i jak będzie jej używać? Czy znowu będzie chodziło o "zabij wszystko co się rusza"? A co z pieniędzmi, za które można będzie kupować przedmioty?

Gary Reading: Lara zaczyna bez broni - ta fakt. A jak gracz zdobędzie pieniądze czy broń będzie zależeć od jego umiejętności, ale także od wybierania odpowiednich opcji dialogowych w czasie interakcji z NPC.

TheCore: Jakie będą różnice graficzne między wersjami na PC i PS2?

Gary Reading: TAOD będzie lepiej wyglądać na dobrych komputerach PC niż na PS2, ale tak jest teraz z większością gier.

Scarlett: Czy będzie model Kurtisa? Podobnie jak Jill de Jong?

Gary Reading: Dobre pytanie. Będzie to zależeć od reakcji graczy na postać Kurtisa. Zobaczymy po premierze.

arwen: Jakich usprawnień technicznych będą wymagały nasze PC aby grać w TAOD?

Gary Reading: Karta graficzna kompatybilną z TNL i DirectX 8.1 oraz 128MB pamięci.

Craig: Czy w grze będą apteczki?

Gary Reading: Apteczki będą, ale odpoczynek też nie zaszkodzi (podpowiedź ;)

SMG: Jakimi filmami czy grami inspirował się Core przy tworzeniu TAOD?

Gary Reading: Blade. Głównie dlatego, że w tym filmie wampiry są wszędzie, ale mało kto zdaje sobie z tego sprawę. W TAOD nie będzie wampirów, ale pomysł jest podobny. Także Archiwum X, gdyż tam każdy epizod jest częścią serii, a zarazem odrębną całością.

someguy: Jak wiele będzie w grze scenek FMV?

Gary Reading: Wystarczająco dużo, ale nie za dużo. Chcemy aby gracz grał, a nie oglądał film. Ostatnio część twórców o tym zapomina.

Trollmaster: Czy planujecie jeszcze wydanie czegoś dla użytkowników starego TR? Np. kody źródłowe?

Gary Reading: Raczej nie. Jesteśmy zbyt zajęci kolejnymi epizodami TAOD, a także innymi gram z naszego planu wydawniczego.

Chase_Carver: Czy planujecie aby w komiksach Top Cow także zmienił się wizerunek Lary?

Gary Reading: Komiks nieco się zmieni, ale nie jest to dla nas priorytetowa sprawa.

Więcej w Fandom

Losowa wiki