FANDOM

Starożytne zwoje – seria dokumentów znajdowanych przez Larę na Yamatai w grze Tomb Raider. Składa się na nią dziesięć starożytnych zwojów, napisanych prawdopodobnie w okresie Kamakura przez generała Burzowej Gwardii i słoneczną kapłankę Hoshi. Trzecia seria dokumentów, autorstwa chińskiego ambasadora, prawdopodobnie pochodzi ze znacznie wcześniejszego okresu.

Ambasador Edytuj

Pierwsze wrażenia Edytuj

Komentarz Lary: Starożytny zwój. Zdaje się, że zawiera wspomnienia z wizyty ambasadora Cesarstwa Chińskiego na dworze Słonecznej Królowej.
Ambasador - Pierwsze wrażenia
Odtwórz

Po dwóch tygodniach zaszczycono mnie w końcu audiencją u jej wysokości Himiko z Yamatai. Muszę wyznać, iż różni się ona od wszystkich kobiet, jakie dotąd spotkałem. Piękna, lecz nieprzenikniona. Rzekłbym, że wyrachowana. Otacza się swoimi kapłankami Słońca... Nie ma przy niej mężczyzn, z wyjątkiem generała jej armii. Kiedy spotkałem się z nią, zdałem sobie sprawę, że jest zupełnie inna, niż się wydaje.

Mój pan przysłał mnie tu, bym ją szpiegował... bym ocenił siłę jej wojsk. Ale teraz czuję, że to ona ocenia mnie.

Możliwe, że mój pan nie docenił zagrożenia ze strony Yamatai. Choć nie jestem w stanie oszacować prawdziwej potęgi jej Burzowej Gwardii, ogarnia mnie przekonanie, iż ze Słoneczną Królową nie należy igrać.

Odkrycia Edytuj

Komentarz Lary: Ambasador odkrył tajemnicę otaczającą Słoneczną Królową. Wygląda na to, że miała jakąś nadnaturalną władzę nad swymi poddanymi.
Ambasador - Odkrycia
Odtwórz

Rozmawiałem z wieśniakami. Surowo zakazano mi opuszczania pałacu, ale to mnie nie powstrzymało. Moje obowiązki tutaj są jasne: muszę poznać prawdę! Ale opowieści, które odkrywam, są niewiarygodne...

Krążą pogłoski o zjednoczeniu Królowej ze światem duchowym. Powiadają, że rozkazuje ona słońcu i deszczowi... że jej ziemie są żyzne dlatego, że taka jest jej wola. To oczywisty nonsens, ale co mogło wywołać takie plotki? Czy tak włada ona swoim ludem – budząc w nim prymitywne przesądy?

Kiedy o niej mówią, w ich oczach widzę oddanie, jednak wyczuwam również strach. Jej poddani są traktowani sprawiedliwie, płacą umiarkowane podatki i są chronieni przez jej Burzową Gwardię. Nic dziwnego, że niektórzy nawet się do niej modlą!

Ponure wieści Edytuj

Komentarz Lary: Chiński ambasador odkrył jakąś straszliwą tajemnicę i uciekł z Yamatai. Co to było? I co stało się z nim samym?
Ambasador - Ponure wieści
Odtwórz

Już czas, żebym opuścił tę przeklętą wyspę. Dość już widziałem Yamatai. Nie znajduję wytłumaczenia dla mocy, którą włada Słoneczna Królowa, ale nie pochodzi ona z tego świata.

Tak jak podejrzewałem, wiedziała o moich zamiarach od chwili, gdy postawiłem stopę na tej ziemi. Manipulowała mną, bawiła się, żeby sprawdzić, jakich informacji poszukuję... ale zawsze wiedziała. Jeśli zdołam ujść z życiem z tego miejsca, muszę ostrzec mojego pana. Ostrzec go, że powinniśmy za wszelką cenę trzymać się z dala od Yamatai. Jeśli chcemy zyskać dostęp do jej mórz, musimy zapłacić wszelkie daniny, jakich zażąda, ale nigdy nie powinniśmy jej rozgniewać. To doprowadziłoby nas do upadku.

O innych rzeczach, które widziałem... o tych mrocznych koszmarach... nigdy nie powiem ani słowa.

Hoshi Edytuj

Poczucie powołania Edytuj

Komentarz Lary: To fragment starożytnego dziennika Hoshi, młodej kapłanki Słońca. Interesujące... Obawiała się swojej własnej królowej.
Hoshi - Poczucie powołania
Odtwórz

Dzisiaj jestem Hoshi, córką Hiiro i Kokoro. Jutro będę Hoshi, Córką Słońca. Królowa przemówiła i to ja otrzymałam szaty. Każda dziewczyna w każdej wiosce marzy o tym zaszczycie. Matka ciągle płacze, a ojciec promienieje z dumy. Nigdy nie widziałam, żeby tak dużo się uśmiechał.

Ten największy z honorów wyniesie moją rodzinę na szczyty społeczeństwa Yamatai. Już do końca naszych dni niczego nam nie zabraknie. A pewnego dnia Słoneczna Królowa może mnie nawet wybrać na swoją następczynię.

A jednak... nie mogę kłamać. Na początku odpychałam te uczucia, sądząc, że to nerwy... ogarnia mnie jednak coraz większe zdenerwowanie. Nie mogłam odrzucić wezwania, to zniszczyłoby moją rodzinę. Ale boję się mojej królowej.

U jej boku Edytuj

Komentarz Lary: To fascynujące. Hoshi opisuje swoją codzienną posługę kapłańską, ale coś było jednak nie tak.
Hoshi - U jej boku
Odtwórz

Niczego mi już nie brakuje. Jako kapłanka Słonecznej Królowej stoję wyżej niż ktokolwiek inny na jej dworze. Pobieram nauki języków, etykiety, historii, sztuki wojny... wszystkiego, czego potrzeba, by rządzić.

A królowa jest dla mnie jak matka. Ciepła, troskliwa, kochająca. W tym wszystkim pobrzmiewa jednak fałsz, jakbym grała w jakimś przedstawieniu. Kiedy rozmawiam z innymi kapłankami, wyczuwam ich niepokój. Niektóre z nich czują to, co ja... być może nawet wszystkie. Ale dlaczego? Czym jest to, co budzi w nas taki strach?

Na jej podobieństwo Edytuj

Komentarz Lary: Kapłanka Hoshi sprawia w swoim dzienniku wrażenie przerażonej. Zaczyna podejrzewać, że zostanie nową Słoneczną Królową.
Hoshi - Na jej podobieństwo
Odtwórz

Słoneczna Królowa starzeje się. Wkrótce wybierze swoją następczynie. Obawiam się, że będę nią ja. Jestem teraz jej ulubienicą. Rozpieszcza mnie, nazywa swą najdroższą, pierwszą córką. Trzyma mnie zawsze przy sobie jak lalkę, czesze mi włosy, ubiera w swoje ulubione stroje. Nie potrafię wyrazić, jak bardzo mnie to nie pokoi.

Jeszcze bardziej jednak martwi mnie to, że ciągle spogląda na moją twarz, jakby... jakby patrzyła na własne odbicie w lustrze.

Koniec Edytuj

Komentarz Lary: Hoshi musiała dokonać straszliwego wyboru. Mam wrażenie, że podążam tą samą ścieżką. Do jakich wyborów zmusi ona mnie?
Hoshii - Koniec
Odtwórz

Nie mam wyboru, muszę wyjść naprzeciw swojemu przeznaczeniu. Dziś wejdę po schodach do Komnaty Słońca. Nigdy jednak nie poddam się rytuałowi... nie przemienię się w Królową. Nikt nigdy nie uwierzy, że to, czego się dowiedziałam, jest prawdą. Słoneczna Królowa skrywa w sobie wynaturzone, niewyobrażalne zło. Zło. które łaknie o wiele więcej niż tylko ziem i mórz Yamatai. To szaleństwo musi się skończyć!

Pójdę więc do komnaty uzbrojona w sztylet, który skradłam generałowi jej Burzowej Gwardii. Zanim zorientuje się, co uczyniłam, będzie za późno. Dla dobra Yamatai i wszystkich kapłanek, które spotkałby mój los... muszę umrzeć.

Generał Edytuj

Przysięga Edytuj

Komentarz Lary: Ten stary zwój zawiera tekst przysięgi wierności złożonej przez generała Burzowej Gwardii. Powierzył swoje życie Słonecznej Królowej.
Generał - Przysięga
Odtwórz

Moja królowo, stoję opromieniony twym światłem i przysięgam ci wierność i posłuszeństwo. Jako twój pierwszy Burzowy Gwardzista i generał twoich wojsk będę ci stużył oraz bronił ziemi Yamatai, a także twego ludu...

Będę stał u twego boku do końca swych dni, opuszczając swój posterunek jedynie na twój rozkaz. Jeżeli cię kiedykolwiek zawiodę, nie będę już godzien żyć. Moje serce bije na twój rozkaz, oddycham dla twego kaprysu. Od tej chwili jestem winien posłuszeństwo tylko tobie.

Zdobywcy Edytuj

Komentarz Lary: Zapis przemowy generała w przededniu wielkiej bitwy. Skoro Yamatai dokonywali podboju, co ich powstrzymało?
Generał - Zdobywcy
Odtwórz

Wojownicy Burzowej Gwardii, dziś stoimy u progu wielkiej zmiany. Wroga flota, która zmierza ku naszym brzegom, będzie ostatnią, jaka kiedykolwiek spróbuje zagrozić naszemu ukochanemu Yamatai. Gniew naszej wspaniałej Słonecznej Królowej rozpęta potężną burzę, na której wichrach pomkniemy, by zniszczyć wroga.

Ale kiedy zwyciężymy, nie zatrzymamy się. Nowy dzień powstanie, gdy światłość naszej królowej sięgnie poprzez ocean i dotknie wszystkich ziem. My, lud Yamatai, będziemy skąpani w ciepłych promieniach jej faski, lecz nasi nieprzyjaciele spłoną.

Zaniedbana powinność Edytuj

Komentarz Lary: Czy to list samobójczy? Wygląda na to, ze generał Burzowej Gwardii zawiódł swoją królową i zapłacił najwyższą cenę.
Generał - Zaniedbana powinność
Odtwórz

Zawiodłem swoją królową. Rytuał został przerwany. Kapłanka wiedziała, że tylko śmierć może ją ocalić, więc odebrała sobie życie. Teraz pierwsza i ostatnia królowa żyje w niebycie, będąc duszą w gnijącym ciele.

Jej gniew zrodził burze i nie umilknie, póki dusza jest związaną z tą ziemią. Moja Burzowa Gwardia przysięgła ją ochraniać i musi wypełnić obietnicę. Ja niestety nie jestem w stanie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki