FANDOM

Oficerowie Endurance – seria dokumentów znajdowanych przez Larę na Yamatai w grze Tomb Raider. Składa się na nią siedem listów oficerów statku EnduranceConrada Rotha, Joslin Reyes i Jamesa Whitmana – z których większość napisana została po rozbiciu się statku na wyspie.

Whitman Edytuj

Nie zostawiaj mnie Edytuj

Komentarz Lary: List z notatnika Whitmana. Ależ to wyrachowany drań. Jak mogłam go kiedyś podziwiać?
Whitman - Nie zostawiaj mnie
Odtwórz

Kochanie, myśl! Myśl, zanim wypełnisz te papiery. Utopiłem w tej ekspedycji resztki mojej fortuny... ale zwróci mi się to dziesięciokrotnie. Jeśli teraz się ze mną rozwiedziesz, nie zobaczysz z tego ani grosza.

Byłaś przy mnie, kiedy bytem jeszcze nikim. Wiesz, co jestem w stanie osiągnąć. Nie straciłem swojego zmysłu, po prostu idzie mi trochę gorzej, rozumiesz? Teraz jestem na dobrym tropie. Pamiętasz Larę? To moja młoda protegowana... ma twarde dane na poparcie swoich teorii, ale nie ma mojego sprytu. To moje nazwisko będzie firmować odkrycie, moja twarz pojawi się przed kamerami. Jeśli wszystko pójdzie tak, jak powinno, to będzie coś wielkiego!

Jeśli wtedy postanowisz mnie zostawić, obiecuję, że nie będę z tobą walczyć. Ale proszę... poczekaj z tym. Nie mogę teraz pozwolić, żeby taki skandal zniszczył moją reputację. Proszę!

Moje wielkie odkrycie Edytuj

Komentarz Lary: Whitman oszalał. Ogarnęła go obsesja na punkcie bogactwa i sławy.
Whitman - Moje wielkie odkrycie
Odtwórz

Ta wyspa przekracza moje najśmielsze oczekiwania. Jej mieszkańcy są, rzecz jasna, zupełnie szaleni. A ci biedni ludzie w Endurance... taka tragedia. Szczerze mówiąc jednak, to dodaje dramatyzmu! Mamy tu nie tylko mityczną krainę Yamatai, ale także te wszystkie wraki... i współczesny kult. Wyjdą z tego co najmniej dwa filmy dokumentalne. Może nawet cała seria!

Mój Boże, to miejsce rozpali wyobraźnię widzów na całym świecie! A ja będę w samym centrum wydarzeń. Co za ulga... postawiłem wszystko na tę wyprawę. Teraz muszę tylko być ostrożny. W każdej chwili sytuacja może wymknąć się spod kontroli. Jeśli tylko uda mi się porozmawiać z tym Mathiasem, zdołam go przekonać, że współpraca przyniesie nam obu wielkie korzyści.

No bo przecież on chyba nie wierzy w te bzdury, które głosi swoim ludziom, nie? Są po prostu zagubieni i zdezorientowani. Pomogę im wszystkim wrócić do cywilizacji. Sponsorzy będą ustawiać się w kolejce po ten unikatowy materiał! To niesamowita historia!

Przekroczona granica Edytuj

Komentarz Lary: Whitman, ty głupcze. Ostatecznie twoja ambicja wzięła nad tobą górę.
Whitman - Przekroczona granica
Odtwórz

Cóż, trzeba było to zrobić. Lara nie zostawiła mi wyboru. Gdybym wiedział, że można na nią liczyć, dopuściłbym ją do mojego planu, ale ona nie nadaje się do takich interesów. Nie jest dość twarda. A to odkrycie musi należeć do mnie. Przekroczyłem granicę. To nie będzie wyglądać dobrze, więc... tak się nieszczęśliwie składa, że nie będzie mogła opuścić tej wyspy. Ani żadne z pozostałych.

Cokolwiek natomiast stanie się z Sam... to tylko sprawi, że historia będzie jeszcze barwniejsza. Nie sądzę, żeby z Mathiasem albo jego Solarii można było dyskutować, więc będę się musiał ulotnić, kiedy tylko rytuał się dopełni. Będę znakomitym jedynym ocalałym, wrócę z władzami, kamerami... i bardzo przekonującymi oznakami żalu oczywiście.

Roth: Przeprosiny Edytuj

Komentarz Lary: Roth, nie mogę uwierzyć, że odszedłeś. Dziękuję za wszystko, czego mnie nauczyłeś. Byłeś mi ojcem, którego potrzebowałam.
Roth - Przeprosiny
Odtwórz

Laro, tak mi przykro. To ja wpakowałem cię w tę sytuację. Złożyłem obietnicę twojemu ojcu... kiedy widziałem się z nim po raz ostatni, przysiągłem, że będę się tobą opiekował, trzymał z dala od kłopotów. A co zrobiłem? Wciągnąłem cię w sam środek tego bałaganu. Teraz to ty opiekujesz się mną.

Wiesz, jesteś taka sama. jak twój ojciec. Byt najmądrzejszym, najsilniejszym człowiekiem, jakiego znałem. I nigdy się nie poddawał, nawet gdy było już naprawdę źle. Martwię się o ciebie, ale wiem, że jeśli ktokolwiek zdoła przeżyć w tym miejscu, to będziesz to ty, Laro Croft.

Cokolwiek się zdarzy, chcę, byś wiedziała, że kochałem cię jak córkę, której nigdy nie miałem. Jestem z ciebie dumny.

Reyes Edytuj

Drogi Conradzie Edytuj

Komentarz Lary: Ręcznie napisany list od Reyes. Nie do wiary. Roth jest ojcem. Ciekawe, czy cały czas wiedział.
Reyes - Drogi Conradzie
Odtwórz

Skarbie, nawet nie wiem, od czego zacząć, więc powiem to wprost. Alicja jest twoja. Być może zdawałeś sobie z tego sprawę od samego początku, ale ponieważ znowu zaciągnęłam się na Endurance, nie mogę dłużej ukrywać przed tobą prawdy.

Musisz zrozumieć, że nigdy nie chciałam usunąć cię z jej życia... Ale znam cię, Roth. Wiem, jak żyjesz i czego pragniesz. Nie mógłbyś osiąść w jednym miejscu i wychowywać dziecka. Może wszystko popsułam. Może powinnam była pozwolić, żebyś sam dokonał wyboru. Dokonałam go jednak za ciebie... Uważałam, że tak będzie najlepiej.

Po ekspedycji, kiedy przyjdzie odpowiedni moment, porozmawiajmy o przyszłości. Poświęć chwilę i zastanów się, czego chcesz, dobra?

Droga Alicjo Edytuj

Komentarz Lary: To z mojej winy jesteśmy w tarapatach. Muszę to naprawić. Muszę znaleźć sposób, żeby nas stąd wydostać.
Reyes - Droga Alicjo
Odtwórz

Alicjo, kochanie, nie chciałam tego pisać, ale jeśli nie zrobię tego teraz, mogę nie mieć kolejnej szansy. Twoja mama wpakowała się w kłopoty... i... być może długo nie będzie mogła wrócić do domu. Nie wiem, czy kiedykolwiek to przeczytasz, ale chcę, żebyś wiedziała, że walczyłam o ciebie. Wszystko, co robiłam w życiu, było dla ciebie – cały ten czas z dala od domu, wszystkie zaoszczędzone pieniądze, wszystkie poświęcenia. Przepraszam za wszystko, przez co będziesz musiała przejść beze mnie.

Jeśli nie wrócę, znajdź Conrada Rotha. Nigdy go nie poznałaś, ale to najlepszy człowiek, jakiego znam. I jest twoim ojcem. Masz jego oczy.

Jesteś światłem mojego życia i kocham cię najbardziej na świecie.

O Larze Edytuj

Komentarz Lary: Reyes miała rację. Byłam naiwna, przez co ucierpieli inni. Zrobię wszystko, żeby zabrać ich do domu.
Reyes - O Larze
Odtwórz

Roth, wiem, że chcesz, żebym nie była taka surowa dla Lary... ale mam powody.

Ten wielki, kosztowny statek i cała jego załoga zmierzają na nieznane, niebezpieczne wody, tylko z powodu jej teorii. Lara musi zrozumieć ciężar tej odpowiedzialności. Wiem, że to twoje zadanie, ale mam wrażenie, że zapominasz, że ona nie jest twoją córką. Nikomu innemu nie uszłoby na sucho pokierowanie Endurance w sam środek Smoczego Trójkąta bez twardych dowodów. Powiedz mi – co cię przekonało?

Jest inteligentna, nie przeczę. I przyznaję, że ekspedycja ma potencjał. Wielkie pomysły i wybujałe plany nie zaprowadzą nas jednak zbyt daleko. Wiesz tak samo dobrze jak ja, że w takich przypadkach nic nie idzie zgodnie z planem. Lara jest niedoświadczona – jeśli dojdzie do najgorszego i ona coś spieprzy, komuś stanie się krzywda. A może wszystko będzie dobrze... Ale dopóki nie będziemy płynąć do domu cali, zdrowi i obładowani skarbami, nie zamierzam jej odpuścić.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki