Fandom

Tomb Raider Wiki

Djimon Hounsou

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Djimon Hounsou nominowany był do nagrody Złotego Globu za swoją rolę Cinque, niewolnika-rewolucjonisty w filmie "Amistad". Zagrał także Jubę, zapalczywego wojownika, który zaprzyjaźnia się z Maximusem (Russell Crowe) w uhonorowanym przez Amerykańską Akademię Filmową epickim obrazie "Gladiator". Ostatnio można go było zobaczyć na ekranie w filmach: "The Four Feathers", "Heroes", oraz "Biker Boyz". Wkrótce wejdzie na ekrany jego kolejna produkcja - "In America" w reżyserii Jima Sheridana.

Urodzony w Beninie w Afryce Wschodniej, Hounsou w wieku 13 lat przeniósł się do Paryża, gdzie zamierzał podjąć edukację. Kiedy miał 22 lata zainteresował się nim projektant mody Thierry Mugler, robiąc z niego twarz kilku swoich kampanii reklamowych. Hounsou wystąpił w tym czasie w reklamach Davida Finchera ("Alien 3" i "Seven"), współpracował również z legendarnym fotografem Herbem Rittsem.

Cieszący się ugruntowaną pozycją w świecie mody Hounsou zdecydował się przenieść do Los Angeles, gdzie sam nauczył się angielskiego (głównie oglądając telewizyjne filmy dokumentalne), a następnie zainteresował sztuką aktorską. Rola w fabularyzowanym wideoklipie Janet Jackson "Love Will Never Do Without You" zainteresowała jego osobą agentów i specjalistów d.s. castingu, co też z czasem zaowocowało niewielkimi rolami w filmach "Stargate", "Unlawful Entry" i "Deep Rising". Przełomem w karierze aktora był wspomniany już wcześniej obraz Stevena Spielberga "Amistad".

Więcej w Fandom

Losowa wiki