Fandom

Tomb Raider Wiki

Dan Jurgens - Wywiad

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Dan to scenarzysta i autor dialogów w komiksowej serii TR. W tym wywiadze opowiada nieco o pracy nad kolejnymi zeszytami.

Dan Jurgens na codzień zajmuje się fabułą komiksów z serii TR. Ostatnio postanowił jednak wniknąć głębiej w przeszłość Lary i stworzył komiks Tomb Raider Prelude. Opowiada on o poprzednich wyprawach naszej bohaterki, które spowodowały, że prowadzi ona teraz taki, a nie inny tryb życia. Jest to jednonumerowe wydanie. Magazyn internetowy Fandom zapytał Dana kim właściwie jest dla niego bohaterka, której podróże opisuje...

No właśnie...kim dla ciebie jest Lara?:

Dan Jurgens: Dla mnie Lara jest bardzo pewną siebie, inteligentną osobą, która dysponuje wystarczającymi środkami finansowymi, aby wybrać jakikolwiek styl życia. Jeżeli chciałaby żyć w Rivierze, mogłaby to zrobić. Jednak myślę, że Lara jest kobietą, która łatwo się nudzi i potrzebuje samopotwierdzenia. Znajduje je w poszukiwaniach tych rzeczy, których jeszcze nikt nie znalazł. Branża komiksowa jest przyzwyczajona do superbohaterów, którzy stracili rodziny albo wogóle nigdy ich nie mieli. Lara jest kimś innym. Przecież są na świece ludzie, którzy potrzebują coraz nowych wyzwań.

Czyli sądzisz, że to bardziej jak stawianie przed sobą coraz nowych zadań?:

Dan Jurgens: Dokładnie. Myślę, że Lara robi to nie tyle dla siebie czy dla prywatnych kolekcjonerów, co dla muzeów. Dokładnie wie co ma zrobić z jakimś artefaktem. Myślę, że na każdą wyprawę wybiera się mając dobre intencje. Np. w Masce Meduzy, artefakat o złych mocach kończy na dnie oceanu razem ze złym charakterem. Lara dając maskę D'Arsiennowi dobrze wiedziała co się z nią stanie. Tak więc zawsze wie jakie jest przeznaczenie danej rzeczy.

Na ile możesz ingerować w postać Lary?:

Dan Jurgens: Tak na serio to sam byłem pod wrażeniem możliwości, które mi dano. Kiedy pisałem Flash Gordona dla DC, który był na licencji Kng Features, pracowało mi się okropnie. Ograniczenia były tak duże, że obiecałem sobie, że nigdy nie będę pisał komiksów na licencji. Wtedy dostałem telefon z TopCow i oni powiedzieli, że u nich będzie inaczej. Rzeczywiście. Pracuje mi się świetnie.

Jak dużego wątku musiałeś się trzymać?:

Dan Jurgens: Powiedziano mi, że jej rodzice i narzeczony zginęli w katastrfie lotniczej, a resztę wymyślałem sam bazując na tym, że jej rodzina obracała się wśród wysoko postawionych ludzi i żywo uczestniczyła w angielskim życiu.

Jakie wyzwania postawiła przed tobą praca nad tym komiksem?:

Dan Jurgens: Miałem problemy ze stereotypem jakim stała się Lara. Wszyscy uważali, że musi ona wykonywać akrobatyczne salta, skoki itp. Ponadto uważali, że musi mieć wyraźny akcent i być zimna i nieprzystępna. Walka z takimi opiniami byłą najtrudniejsza. U mnie Lara nie mówi z arystokratycznym nalotem gdyż jest podróżnikiem i mówi w wielu językach co zniekształca akcent. W tym komiksie Lara bardziej rozwiązuje intrygi niż skacze nad przepaściami, chociaż i tego nie brakuje. Moi przyjaciele martwili się, czy dam radę to połączyć, ale jakoś się udało.

A co z drugoplanowymi postaciami?:

Dan Jurgens: Oczywiście wszysy zdążyli już poznać Chase'a Carvera który jest indywidualistą. Właściwie jest podszytym łotrem, który nie wysłany po 10 milionów dolarów nie wykona misji jak należy. Będzie się w komiksie pojawiać bardzo często, gdyż szuka pewnego skarbu, którego nigdy nie będzie miał. Klucza do serca Lary. Poza tym mam zamiar niedługo wprowadzić kogoś na miejsce nieżywego Comptona, który byłby doradcą i powiernikiem Lary.

Jakich trudności przysparza adaptowanie gry komputerowej na komiks?:

Dan Jurgens: Właściwie nie da się jednoznacznie stwierdzić czy to pomaga czy przeszkadza. Były rzeczy, których się obawiałem, jako iż gra jest skonstruowana zupełnie inaczej niż komiks. Fabuła gry oddziaływuje bardziej na poczynania gracza, a komiksu bezpośrednio na postać. Problem sprawiało to, że Lara miała wcześniej doczynienia z niesamowitymi siłami. W grze jest to możliwe gdyż wszystkie wątki są dosyć luźne i można dowolnie kreować świat. W komiksie chcieliśmy postawić na realizm, a nie można powiedzieć ludziom, że magia istnieje bo tak jest. Siły nadprzyrodzone istnieją bo tak jest i generalnie łamiemy zasady zdrowego rozsądku. Zdecydowałem się więc nie upychać tego gdzie popadnie tylko delikatnie nawiązywać do tego wątku.

Czy widziałeś rysunki Marka Pamarillo do Tomb Raider Prelude?:

Dan Jurgens: Myślę, że to dobrze wyglądający komiks. Szczególnie okładka. Wszystko zostało już napisane i zrobione więc mogę powiedzieć, że efekt końcowy jest zadowalający. Historia zaczyna się w górach. Nie ma nawet powiedziane w których, a Lara juz szuka jakiegoś artefaktu. Po raz kolejny ktoś czycha na jej życie. Komiks opowiada o wydarzeniach, które miały miejsce podczas prywatnego nauczania Lary. Mimo zdaniem najlepsza scena to ta, w której atakuje ją samolot.

Porozmawiajmy teraz o twoich planach na regularną serię Tomb Raider.:

Dan Jurgens: Dla mnie anjważniejsze jest aby Lara była dalej interesującą postacią. Chce trochę bardziej przedstawić jej stosunek do Chase'a. Chce skupić się na tym, jakim cudem Lara pokochała go kiedy zachowywał się jak irracjonalny małolata. Chce pokazać, że dominującą rolę w ich związku odgrywał Chase, który nie może się pogodzić z tym, że Lara wzięła sprawy w swoje ręce. Chce też skupić się na uczuciach lary do rodziców, szczególnie matki. Musiała być dla niej bardzo ważna, jeżeli Lara odnalazła bezcenny przedmiot i przehandlowała go człowiekowi niegdyś zakochanemu w jej matce, za pozytywkę z figurką Andrei Croft w środku. Chcę się tym zająć, gdyż tragiczna śmierć jej rodziców była jednym z czynników, który uczynił ją niezależną. Teraz jednak skupię się nad 38 stronowym specjalnym numerze Tomb Raider'a.

Kiedy on się ukaże?:

Dan Jurgens: Myślę, że w Listopadzie. Chcemy trafić w rocznicę stworzenia samej gry. Nie wiem czy zdążymy ale się postaramy.

Jaka była opinia fanów o oryginalnym komiksie Tomb Raider?:

Dan Jurgens: W kwietniu byłem na targach, gdzie ku mojemu zdziwieniu pokazało się wielu fanów, starających się mi uświadomić, że czytają tylko Tomb Raider'a i o niczym innym nie chcą słyszeć. Ku mojemu zadowoleniu było tam wiele dziewcząt. To dowodzi, że Lara to nie tylko sexappeal. Ja przywykłem do męskiej publiczności, gdyż pisuję fabuły do komiksów o suberbohaterach. Cieszę się, że Tomb Raider jest popularny również wśród dziewcząt.

Więcej w Fandom

Losowa wiki