Fandom

Tomb Raider Wiki

Core Design

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Core Design.jpg

Logo w 2003

Core Design jest firmą produkującą gry komputerowe. Znana jest z z popularnej serii Tomb Raider. Core Design powstała w 1988 przez Chris Shrigley, Rob Toone, Andy Green, Terry Lloyd, Simon Phipps, Dave Pridmore, Jeremy Smith i Greg Holmes. Studio mieści się w Derby w Wielkiej Brytanii. Firma należła do Eidos Interactive, jeszcze wcześniej należała do CentreGold, ale w 1996 r. Eidos wykupił przedsiębiorstwo. 11 maja 2006 r. Core Design ogłosił, że kapitał obrotowy i pracownicy zostaną odsprzedani do niezależnego wydawcy Rebellion.

Spis gierEdytuj

  • Banshee
  • Battlecorps
  • BC Racers
  • Bubba 'N' Stix
  • CarVup
  • Chuck Rock
  • Corporation
  • Curse of Enchantia
  • Fighting Force
  • Heimdall
  • Hook
  • Herdy Gerdy
    COREGRAD.jpg

    Logo w 1996

  • Jaguar XJ-220
  • Project Eden
  • Rick Dangerous
  • Saint and Greavsie
  • Soulstar
  • Shellshock
  • Skeleton Krew
  • Switchblade
  • Switchblade 2
  • Thunderhawk AH-73M
  • Tomb Raider
  • Universe
  • War Zone
  • Wolfchild
  • Wonder Dog

Tomb RaiderEdytuj

Core Desing jest najbardziej znane z serii gier Tomb Raider, stworzona została przez Toby Gard i Paul Howard Douglasa, gra została wydana w 1996. Sukces Tomb Raidera i kolejnych części był głównym powodem dla jakiego Eidos utrzymywał (również finansowo) Core Desing przy sobie. Jednak w 2003, po wydaniu Tomb Raider: The Angel of Darkness, który nie odniósł znaczących sukcesów handlowych Eidos przekazał prawa do Tomb Raidera Crystal Dynamics – innemu swojemu studiu. To skłoniło do odejścia trzech kluczowych programistów i założenia własnego studio – Circle Studio. Od 11 maja 2006 r. Core Studio przeszło do Rebellion Developments razem z wszystkimi pracownikami. Obecnie pracuje na kolejną częścią Shellshock.

Więcej w Fandom

Losowa wiki