Fandom

Tomb Raider Wiki

Ciarán Hinds

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

W swoim dotychczasowym dorobku Ciarán Hinds zgromadził wiele ciekawych ról, w tym między innymi w filmach: "The Weight of Water" Kathryn Bigelow, "Oscar and Lucinda", "The Lost Son", "Some Mother's Son", "Mary Reilly" Stephena Frearsa, "Circle of Friends" Pat O'Connor, "December Bride", "Kucharz, złodziej jego żona i jej kochanek /The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover/ w reżyserii Petera Greenaway'a oraz produkcji Johna Boormana "Excalibur". Ostatnio Hinds zagrał w wyreżyserowanym przez Sama Mendesa obrazie "Droga do zatracenia" /Road to Perdition/ z udziałem Toma Hanksa i Paula Newmana, a także w "Sumie wszystkich strachów" /The Sum of All Fears/ z Benem Affleckiem i Morganem Freemanem. Niedługo wejdą na ekrany kolejne produkcje z udziałem aktora - "The Statement" w reżyserii Normana Jewisona, z Michaelem Cainem oraz komedia "Calendar Girls".

Na małym ekranie Hinds zagrał większe role w popularnych miniserialach i filmach, w tym między innymi: "Jane Eyre," "Ivanhoe," "Persuasion," "Prime Suspect 3," "Cold Lazarus," "Hostages" oraz "The Man Who Cried."

Urodzony w Belfaście Hinds studiował prawo na Queen University, zanim nie został przyjęty do prestiżowej Londyńskiej Królewskiej Akademii Sztuki Dramatycznej. Po ukończeniu nauki pracował z zespołem Glasgow Citizens' Theatre, gdzie zagrał między innymi rolę w inscenizacji "Ryszarda III," a z zespołem Royal Shakespeare Company wystawił "The Last Days Of Don Juan," "Troilusa i Cressidę" oraz "Edwarda II". Wziął udział w międzynarodowym tournee inscenizacji Petera Brooka "Mahabharaty". Ostatnio Hinds występował na deskach Donmar Warehouse w sztuce "Assassins", a także w "Simpatico" Sama Sheparda wystawianej przez Royal Court Theatre. Na scenie National Theatre oraz na Broadway'u wystąpił z Patrickiem Marberem w przebojowej sztuce "Closer".

Więcej w Fandom

Losowa wiki