Fandom

Tomb Raider Wiki

Cenega

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Cenega N.V (ang.Central European Games) - to międzynarodowy wydawca gier komputerowych, specjalizujący się w wydaniach kierowanych na rynki Europy Środkowej gier na komputery osobiste oraz konsole wideo. Firma współpracuje bezpośrednio z wieloma międzynarodowymi wydawcami i producentami oprogramowania. Posiada oddziały lokalne w Polsce, Czechach, Słowacji. Od 2005 r. Cenega N.V. stała się częścią grupy grupy 1C - rosyjskiego koncernu wydawniczego z siedzibą w Moskwie.

Historia firmyEdytuj

Holding Cenega N.V. powstał z połączenia dwóch firm IPS Computer Group oraz Mirage Media.

IPS Computer GroupEdytuj

IPS Computer Group został założony w 1991 roku jako jedna z pierwszych firm, które zajęły się sprowadzaniem legalnych gier komputerowych na wschodnioeuropejskie rynki. Od samego początku IPS Computer Group zaczął lokalizować wszystkie dystrybuowane przez siebie produkty, najpierw instrukcje i opakowania, później kompletny produkt.

Mirage MediaEdytuj

Najstarszym rywalem IPS Computer Group było Mirage Media (wcześniej nazywane Mirage Software), firma założona w 1988 r. Mirage zajmował się produkcją i sprzedażą gier dla Atari XL/XE, Commodore 64, Amiga i, później, komputery klasy PC. Jako pierwsza firma w Polsce, już w 1995 roku, wprowadziła na rynek w pełni zlokalizowaną grę.

Połączenie w IM GroupEdytuj

Rywalizacja zakończyła się połączeniem sił. Miało ono miejsce w kwietniu 2000 r., kiedy to utworzono wspólny zarząd a firma zmieniła nazwę na IM Group Sp. z o.o. IM Group zostało wyłącznym dystrybutorem gier produkcji Mirage Media s.c., zaś twórczą działalność Mirage przejęła nowa firma - Mirage Interactive Sp. z o.o. 31 października 2000 roku w Pradze, dzięki połączeniu IM Group Sp. z o.o z czeską firmą z branży gier komputerowych Bohemia Interactive s.r.o., został utworzony holding Cenega N.V. Trzecim i największym partnerem został DBG Osteuropa Holding GmbH, fundusz venture capital, w którym partnerami są: Deutsche Bank, Mitsubishi Corporation, EBOiR oraz DEG. W latach 2001-2002 firma IM Group zmieniła nazwę na Cenega Poland, Bohemia Interactive na Cenega Czechy. Powstała też firma Cenega Slovakia. Działalność wydawniczą rozpoczęła Cenega Publishing. Od 2005 roku Cenega N.V. oraz wszystkie firmy wchodzące w skład koncernu stały się częścią 1C - rosyjskiego koncernu wydawniczego siedzibą w Moskwie.

Serie wydawniczeEdytuj

  • Brothers in Arms i kontynuacje
  • Civilization IV
  • Deus Ex i kontynuacja
  • The Elder Scrolls IV: Oblivion
  • Fallout 3
  • Far Cry i kontynuacja
  • FearZone: Strefa 22
  • seria Grand Theft Auto (GTA)
  • Hitman
  • Kozacy: Europejskie boje i kontynuacja
  • Mafia
  • Peter Jackson's King Kong
  • seria Prince of Persia
  • RedDragon - wersja czeska, polska i węgierska
  • Sacred
  • Sacred 2: Fallen Angel
  • Silent Hunter III
  • Tom Clancy's Splinter Cell
  • Thief The Dark Project i kontynuacja
  • seria Tomb Raider
  • Warhammer: Mark Of Chaos
  • Risen

Więcej w Fandom

Losowa wiki