FANDOM

Bractwo Solarii – główni antagoniści napotykani przez Larę Croft na wyspie Yamatai, stanowiący również większość jej mieszkańców. Niewielu członków bractwa nazywanych było z imienia, ponieważ najczęściej zwracali się do siebie per „bracie”. Wśród ważniejszych członków bractwa w trakcie pobytu Lary na wyspie znajdowali się ojciec Mathias, przywódca sekty, Władimir, dowodzący grupą szabrowników zamieszkującą wioskę na ścianie klifu, oraz jego bracia: Borys, Nikołaj i Dmitrij.

Geneza Edytuj

Kiedy statek Mathiasa rozbił się u wybrzeży Yamatai, pozostali ocalali zginęli, próbując uciec z wyspy. Mathias domyślił się, że sztormy, które nawiedzają okolicę, nie są naturalnego pochodzenia. Odkrywając sekrety wyspy uświadomił sobie, że nie poradzi sobie sam, dlatego zebrał niewielką grupę lojalnych wyznawców, wierząc, że muszą być zorganizowani, jeżeli chcą poznać, jaka siła włada Yamatai. Co jednak najważniejsze – nie mogli zawahać się użyć przemocy lub zabić. W ten sposób dał początek Bractwu Solarii, organizując jego hierarchię, a wyznawcom dając cel i zadania do wykonania.

Kiedy poznał prawdę o wyspie, oferował ocalałym wybór: śmierć lub wybawienie. Ci, którzy stawiali opór, byli natychmiast zabijani. Kobiety były składane jako ofiary (lub, według Solarii, sprawdzane), co miało na celu odnalezienie następczyni Słonecznej Królowej Himiko.

Mathias werbował spośród rozbitków tylu wyznawców, ilu się dało, wybierając mężczyzn silnych, ale nieprzesadnie inteligentnych, którzy bez zająknięcia wykonywaliby rozkazy i nie wychodzili przed szereg. Tych, którzy zadawali pytania, natychmiast zabijał. Ustanowił prawa i zasady, według których żyli Solarii, a którzy musieli udowodnić swoje oddanie Himiko.

Solarii wybudowali miasteczko w pobliżu pałacu królowej, podczas gdy Mathias poszukiwał odpowiedzi na dręczące go pytania i sposobu na opuszczenie wyspy.

Inicjacja Edytuj

Mathias uważał, że mężczyzna powinien być silny ciałem, ale posiadać słabą wolę. Z tego też powodu nowi rekruci wrzucani byli do komnaty w jaskiniach geotermalnych, gdzie – pozbawieni wody i żywności – byli pozostawiani na pastwę losu na kilka dni, a czasem nawet tygodnie. Tych, którzy przeżyli, witano z otwartymi ramionami. Podczas pobytu w jaskiniach niszczone było człowieczeństwo rekrutów, którzy zamieniali się w nieludzkich szabrowników.

Brak wody i pożywienia sprawiał, że większość rekrutów uciekała się do kanibalizmu, bez wahania mordując i zjadając każdego, kto trafił do jaskiń. Niektórzy rekruci zamykani byli w klatkach, przez co powoli popadali w obłęd.

Upadek Edytuj

Po tym, jak Lara Croft zabiła Himiko i opuściła wyspę wraz z pozostałymi przy życiu członkami załogi Endurance, Solarii zostali pozbawieni przywództwa oraz broni. Niedługo po tym wydarzeniu, jeszcze zanim Yamatai znalazło się w centrum zainteresowania mediów, Trójca wysłała na wyspę elitarną jednostkę, która dokonała czystek, likwidując wszystkich Solari i członków Burzowej Gwardii, jak również niszcząc wszelkie ślady cywilizacji Yamatai, takie jak grobowce i artefakty.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki