FANDOM

Avalon – w wierzeniach Celtów miejsce, do którego po śmierci udają się zmarli, często przedstawiane jako raj. W legendach arturiańskich opisywana jako legendarna wyspa. Według pseudohistorycznej kroniki Historia regum Britanniæ autorstwa Godfryda z Monmouth, było to miejsce, w którym wykuto Excalibur i w którym król Artur wyleczył swoje rany po walce z Mordredem. Według tego samego autora jest to również miejsce, w którym mieszka Morgana Le Fay.

Nazwa „Avalon” pochodzi prawdopodobnie od walijskiego słowa abal lub afal oznaczającego „jabłko”, bądź od aball, które oznacza „jabłoń”. Z tego też powodu Avalon często nazywany bywa również Wyspą Jabłek.

Występowanie Edytuj

W Tomb Raider: Legendzie Lara Croft poszukuje fragmentów miecza króla Artura, żeby dowiedzieć się, co wiele lat temu stało się z jej matką, która zaginęła w Nepalu. Od Amandy Evert dowiaduje się, że – wbrew temu, co dotychczas myślała – Amelia nie zginęła, a trafiła do Avalonu, który istnieje naprawdę i można do niego dotrzeć. Jakiś czas później Lara dowiaduje się, że Avalon to w rzeczywistości Helheim, nordycki odpowiednik zaświatów. Udaje jej się tam dostać dzięki pomocy Jacqueline Natli i Mjölnira. Na miejscu odkrywa, że nie jest to wyspa, a podwodna lokacja mieszcząca w sobie Jörmungandr – starożytne urządzenie zbudowane po to, żeby doprowadzić na Ziemi do olbrzymich kataklizmów poprzez zniszczenie Grzbietu Śródatlantyckiego. Po zniszczeniu maszyny Lara ucieka z Helheimu, korzystając z Excalibura i znajdującego się tam portalu, który wyrzuca ją w Nepalu, gdzie wiele lat temu zaginęła jej matka.

Ciekawostki Edytuj

  • Avalon lub różne wariacje na jego temat pojawiają się w wielu utworach popkultury. Przykładowo w Sadze o wiedźminie Andrzeja Sapkowskiego, inspirowanej m.in. mitologią celtycką, główny bohater – Geralt z Rivii – po domniemanej śmierci zostaje zabrany na rajską Wyspę Jabłoni.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki