FANDOM

Angelina Jolie, właśc. Angelina Jolie-Voight (ur. 4 czerwca 1975 w Los Angeles) – amerykańska aktorka, Ambasador Dobrej Woli UNHCR oraz członkini Rady Stosunków Międzynarodowych. Laureatka Oscara za drugoplanową rolę w filmie Przerwana lekcja muzyki, trzech Złotych Globów (role drugoplanowe w Przerwanej lekcji muzyki i George’u Wallesie oraz pierwszoplanowa w Gii), czterokrotnie nominowana do Złotej Maliny jako najgorsza aktorka.

Jako Lara Croft Edytuj

Chociaż zdolności aktorskie Jolie były oceniane bardzo wysoko, produkcje, w których występowała, nie docierały do szerokiej publiczności. Dopiero rola w filmie Lara Croft: Tomb Raider (2001) uczyniła z niej gwiazdę światowego formatu. Żeby zagrać rolę Lary Croft, musiała opanować brytyjski akcent i przejść intensywny kurs sztuk walki. Choć aktorka była chwalona za fizyczne przygotowanie do roli, sam film został oceniony bardzo negatywnie. Jeden z popularnych magazynów internetowych „Slant Magazine” napisał, że „Angelina Jolie urodziła się do roli Lary Croft, ale (reżyser) Simon West uczynił z jej przygód gry Frogger”. Tym niemniej rola przyniosła aktorce międzynarodowy rozgłos.

Chociaż film nie okazał się sukcesem kasowym, zdecydowano się na jego kontynuację – Lara Croft: Tomb Raider – Kolebka Życia – która ukazała się w 2003 roku. Nawet mimo tego, że kontynuacja miała mniejszy budżet, zarobiła jeszcze mniej niż część pierwsza, nie zwracając nawet kosztów produkcji. Wytwórnia Paramount rozważała realizację części trzeciej, jednak w 2004 roku Jolie stwierdziła, że nie chce już wracać do roli. Trzy lata później w jednym z wywiadów wyznała, że mimo wszystko byłaby zainteresowana ponownym wcieleniem się w Larę. Ostatecznie część trzecia nigdy nie doszła do skutku, a zamiast tego zdecydowano się na reboot, w którym główną rolę zagra Alicia Vikander.

W roku 2002 i 2004 Jolie za występ w dwóch częściach Tomb Raider nominowana była do Złotych Malin w kategorii „najgorsza aktorka pierwszoplanowa”. Rola ta przyniosła jej jednak również nominacje do Teen Choise Award (najlepsza aktorka), Saturna (najlepsza aktorka) i dwóch Złotych Popcornów (najlepsza aktorka i najlepsza scena walki).

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki