Fandom

Tomb Raider Wiki

Amanda Evert

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

U1245P115T29D101624F548DT20060414162901.gif
Amanda Evert
Informacje biograficzne
Płeć

Kobieta

Kolor oczu

Niebieskie

Kolor włosów

Blond

Data urodzenia

25 października

Rodzina

Siostra Lisa oraz bracia William i Stephen

Występowanie

Tomb Raider: Legend
Tomb Raider: Underworld

Amanda jest dawną przyjaciółką Lary Croft, prawdopodobnie z czasów studiów. Kiedyś, wraz z resztą swoich znajomych z uniwersytetu przeszukiwali grobowiec, który skończył się dla Amandy śmiercią z punktu widzenia jej znajomych, jednak tak naprawdę - przeżyła.

Tomb Raider: LegendEdytuj

W retrospekcji, Amanda wraz z przyjaciółmi przeszukuje grobowiec, który znajduje się w Peru. Prawie znaleźli swój cel, jednak ekspedycja musiała zostać przerwana. Nastąpił masowy mord przez nieznaną istotę, które niszczyła wszystkich, którzy stanęli na drodze. Tak również miała być z nią i Larą, jednak zamiast uciekać, Amanda postanowiła zabrać ze sobą kamień, który miał kontrolować potwora. Niestety, ale zabranie kamienia uruchomiło mechanizm zapadający się świątyni. Amanda, uciekając z kamieniem, potyka się. Spada na nią gruz kamieni. Pomieszczenie zaczyna się przepełniać wodą. Lara przytrzymuje wyjście, jednak nie jest tego w stanie długo robić. Gdy widzi, że Amanda nie ma szans na przetrwanie, opuszcza miejsce, pozostawiając tam swoją przyjaciółkę.

Po latach przeszukuje ponownie miejsce śmierci swojej koleżanki, jednak znajduje tam tylko but, co oznacza, że jakimś cudem udało jej się wydostać, tylko pytanie - jak?

Amanda spotyka się z Larą dopiero w Kazachstanie, gdzie ta chce zyskać ten sam fragment Exaclibura, co ona. Dziewczyna tłumaczy, że gdy ta ją opuściła, pomogło jej to stworzenie, które niegdyś prawie ich zabiło.

W Boliwii dochodzi do ponownego spotkanie, jednak Lara, mając miecz, ma przewagę nad Amandą, która rzekomo wie, do czego powinno się go użyć.

Ostatecznie, Amanda mówi Larze, że musi wyciągnąć miecz, ponieważ on wybuchnie i wtedy Lara zrozumiała, że to przez nią jej matka trafiła do Avalonu, to ją wtedy słyszała. Dziewczyna tłumaczy, że jej matka żyje. Tam nie mitu, tylko sama prawda. Ostatecznie, Lara ogłusza ją i zabiera kamień.

Tomb Raider: Underworld Edytuj

Amanda dowiedziała się o istnieniu Avalonu dzięki Natli, którą uwięziła.

W Basenie Morza Śródziemnego, pojawia się nam ona, wraz ze swoim statkiem oraz najemnikami, których wysłała po to, aby śledząc Larę, zabrali jej rękawicę. Jednak statek zatonął, Amanda lecąc helikopterem rzuciła rękawicę Larze.

Na Morzu Andamańskim Amanda chce walczyć z Larą, ale Sobowtór wyrzuca ją za balustradę. Można było przypuszczać, że Amanda nie żyje.

Następnym razem spotykamy ją w Helheimie. Ratuje Larę przed Sobowtórem i wrzuca go do Eitru (później okazuje się, że sobowtór nie wpadł do etiru tylko na półkę skalną i stracił przytomność). Kiedy pojawiają się Thralle, Amanda powstrzymuje je tak długo, aby Lara mogła iść za Natlą. W momencie, kiedy Lara niszczy drugą podstawę Jormungandra, Amanda łamie sobie nogę spadając z wysokiej półki. Widząc Amandę, Natla rzuca w nią kulą ognia.

Kiedy Natla już nie leży w etirze, Lara znajduje podium z Excaliburem. Prosi Amandę aby jej pomogła. W ostateczności Amanda chwyta za miecz i rękę Lary. To przenosi je do Nepalu.

Więcej w Fandom

Losowa wiki