Fandom

Tomb Raider Wiki

Adrian Smith - Wywiad (3)

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Szef Core spotyka się z dziennikarzem MGON i opowiada trochę o Next Generation TR. Niewiele nowego, ale warto poczytać dla lepszej orientacji w rozwoju kolejnych przygód Lary.

Wg. Adriana Smitha tym razem Lara znajdzie się w nieprzyjaznym środowisku. Okaże się, że wcale nie jest taka niewinna jakby się wydawało. Gra zaczyna się ujawnieniem, że Lara wyszła cało z opresji, Core póki co nie zdradza jak (i trudno im się dziwić).

Mimo wszystko Adrian miał wiele do powiedzenia na temat gry. Oczywiście był ostrożny i starał się ograniczać swoje wypowiedzi.

Adrian: Lara otarła się o śmierć bliżej niż kiedykolwiek i to zmienia jej sposób postrzegania świata. Stwarza sytuację, która jest jej bardzo obca.

MGON: Co masz na myśli?

A: Będzie musiała skierować swoje wysiłki przeciwko czemuś zupełnie innemu niż dotychczasowe zagrożenia. Chcieliśmy zmienić klimat gry na bardziej dojrzały i mroczny.

MGON: A więc mniejsze piersi?

A: (śmiech) Z całą pewnościa Lara lepiej wygląda, ale przecież wiele rzeczy się zmieni. Zadaliśmy sobie wiele trudu, żeby rozbudować osobowość naszej bohaterki i póki co postępy są wielce obiecujące.

MGON: Czyli w pewnych aspektach Lara nie jest tą dziewczyną, którą dotąd znaliśmy?

A: Chieliśmy pójść w innym kierunku niż w tym, który znamy z poprzednich części gry, którymi zajmujemy się przecież już od 6 lat. Już czas aby stworzyć coś nowego, a nie powielać wzorce, których wszyscy mogli się spodziewać. Wkładamy w ten projekt wiele pracy i na razie jestśmy zadowoleni z efektów. Z całą pewnością ludzie będą zdziwieni.

MGON: W jaki sposób?

A: Postaci są dużo bardziej interaktywne, dołożyliśmy inne grywalne osoby, a także dużo bardziej wciągającą fabułę. W rzeczy samej fabuła jest kluczem, który wciąga do gry dużo mocniej niż dotychczas.

MGON: Czyli fabuła jest lepiej przemyślana? Powiedz co masz na myśli.

A: Napisaliśmy coś, na co mówimy "Książka Tomb Raider". Nowa gra to tylko rozdział pierwszy, po którym zaplanowaliśmy już nowe epizody. Staraliśmy się aby nie były one przewidywalne, lecz tworzyły logiczną calość, która będzie dawała poczucie uczestniczenia w pokaźnym kawałku życia Lary, a nie tylko kilku doatkowych levelach w sequelu czy dodatku.

MGON: Interesujące... A więc będą różne odsłony narracji?

A: Z całą pewnością nie odpowiemy na wszystkie pytania od razu i będziecie musiali poczekać na kolejne części nowej serii. To dla nas zupełnie inne podejście niż dotychczas.

MGON: Czy mozesz zdradzić więcej szczegółów na temat sytuacji na początku gry?

A: Na początku nowej przygody postawionych jest parę nowych pytań. Prezentujemy coś zupełnie nowego, a więc powstają nowe przeszkody dla gracza. Na Larze ciążą pewne podejrzenia i musi się z nich oczyścić. Przygoda mówi o tym jak Lara prowadzi prywatne śledztwo i zadaje się z półświatkiem czego nie było dotąd w TR.

MGON: Rzecz nie dzieje się na wykopaliskach tylko w stolicy jednego z krajów?

A: Umiejscowiliśmy fabułę w Paryżu. To miasto jest owiane mgiełką tajemnicy więc będzie można przedstawić nieco z jego mrocznych zakątków.

MGON: Pewnie tam znajdą się jakieś nawiedzone katakumby.

A: (uśmiech) Pozostawię was w niepewności. Z całą pewnością będzie można poznać legendy i zwiedzić nieco tajemniczych okolic miasta.

MGON: Jak gracz odczuje zmiany w postaci Lary? Czy to tylko kwestia nowej grafiki?

A: Lara będzie bardziej indywidualna. Jej rozwój będzie zależał od gracza. Np. jeżeli będziemy wszędzie biegać, Lara stanie się szybsza. Analogicznie działają inne umiejętności.

MGON: Na screenshotach bohaterka wygląda zadziwijąco. Szykuje się też nowa garderoba, prawda?

A: Chcieliśmy zdefiniować ją na nowo do samego końca. Zrobić z niej mniej określoną z góry postać.

To co można zobaczyć na zapowiedziach jest obiecujące, Lara ścigana jako wróg publiczny po ulicach Paryża. W drugim levelu Lara będzie musiała odpowiedzieć ciosem za cios, szukając danych o nieznanych przeciwnikach, trzeci będzie przewidywał dużo zagadek. Póki co Core nie zagłębia się bardziej w szczegóły ani zdradzonych leveli ani żadnych innych. Pewne jest jednak to, że gra będzie dostarczać dużo więcej rozrywki ze złożoności fabuły.

Póki co tytuł nowego TR to : "Tomb Raider: The Next Generation" ale to może się jeszcze zmienić.

Więcej w Fandom

Losowa wiki