Fandom

Tomb Raider Wiki

Adrian Smith - Wywiad (1)

1313stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Jeden z szefów Core Design mówi na temat TR4.

Pytanie: Jak długo pracujecie z Tomb Raider IV?

Adrian Smith: Coż...prace rozpoczęły się już w połowie 98 roku, jeszcze podczas tworzenia TR3.

Pytanie: Drakan wygląda świetnie...czy TR4 będzie lepszy?

Adrian Smith: Ależ oczywiście, że tak!

Pytanie: Drakan posiada tryb multiplayer.Co z TR4?

Adrian Smith: Myślę, że sam single wystarczy dla większości z nas.Myślimy cały czas nad MP, ale nic nie planujemy w najbliższej przyszłości.

Pytanie: Na jakie platformy wyjdzie TR4?

Adrian Smith: Playstation i PC.

Pytanie: Więc co tym razem przedstawia fabuła?

Adrian Smith: Teraz sprawa jest bardzo prosta.Gracz już na samym początku otrzymuje jasny cel, do którego ma zmierzać.W czasie trwanie przygody nastąpi kilka zwrotów, ale ostateczny cel się nie zmieni. Lara przez przypadek wypuszcza coś bardzo złego podczas badanie krypty.Oczywiście tylka ona może naprawić swój błąd. Nasza bohaterka będzie musiała więc stawić czoła wielu wyzwaniom by wreszcie osiągnąć swój swe zamierzenie. Akcja rozgrywa się w Egipcie.Całość to nieustające doświadczenie z fabułą ujawniająca się w postaci scenek FMV i tych tworzonych na enginie gry.

Pytanie: Czy na PC używacie enginu z TR3, czy tworzycie zupełnie nowy?

Adrian Smith: Po raz pierwszy tworzymy wersję PC od podstaw, a nie tylko rozbudowujemy tą z Playstation.Tak naprawdę cały engine w Last Revelation jest nowy.Właściwie na obu platformach produkt wygląda podobnie.Wersja PC będzie oczywiście korzystać ze specjalnych efektów oferowanych przez karty 3D (np. bumpmapping). Możliwe też, że wersja PC będzie posiadać klika elementów niedostepnych na PSX.

Pytanie: Co powiesz o nastawianiu prasy? TR3 budził mieszanie uczucia.

Adrian Smith: Coż...Tomb Raider to po prostu przygody Lary Croft. Tak się składa, że nowości umieszczone w TR4 z pewnością odświerzą całą serię. Opracowaliśmy przecież wiele nowych aspektów. Jeden z symboli TR, to okragłe menu, zostało zlikwidowane. Staraliśmy się aby TR4 był jak najprostszy.Całość będzie więc bardziej przyjazna niż chociażby TR3.Gracze będą dokładnie wiedzieć co mają robić i gdzie to robić.Cała trudność będzie polegać na tych zagadkach.Wracamy więc jakby do korzeni, a konkretnie do TR1.W pewnym sensie TR4 mógłby być prequelem serii, choć rozwiązania techniczne będą na najwyższym poziomie. Jeśli ktoś jeszcze nie grał w TR, to teraz będzie dobry moment by zacząć.

Pytanie: Czy TR4 będzie tak duży jak TR3?

Adrian Smith: Pomieszczenia będą raczej mniejsze pozwalając graczowi skupić się na swoim zadaniu.Jednak nie trzeba się od razu martwić, generalnie gra nie będzie mniejsza niż to miało miejsce w przeszłości.

Pytanie: Czemu nadal zostajecie przy tutule Tomb Raider, który raczej pasował do pierwszej części gry.W TR2 i TR2 lepsze byłoby "Adventures of Lara Croft".

Adrian Smith: TR3 miał taki podtytuł, gdyż istotnie gra składała się jakby z 5 questów połączonych luźno przez fabułę.Tym razem będzie to jedna przygoda bez istotnych przeskoków w lokacjach.Póki co będzie Tomb Raider, który świetnie pasuje do nowej gry...a w przyszłości...kto wie?

Pytanie: Możesz nam powiedzieć coś o nowych przeciwnikach Lary?

Adrian Smith: Będzie ich mniej, ale stanowić będą większe wyzwanie. Ponieważ akcja rozgrywa się w Egipcie, nasi graficy mogli użyć swej fantazji sięgając choćby do mitologii. Z uwagi na scenariusz gracz może spodziewać się wielu dziwnych rzeczy na swej drodze.

Pytanie: Kiedy możemy się spodziewać wydania gry?

Adrian Smith: Listopad 1999

Pytanie: Czy powstanie Tomb Raider V?

Adrian Smith: Coż, wiesz jak to mówią...po prostu nie można jej powstrzymać...!

Więcej w Fandom

Losowa wiki